شاید از افرادی هستید که اخیراً کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اید و از اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی برای معرفی آن به عموم استفاده می‌کنید. اگر سایتی برای کسب و کار خودتان تأسیس کرده باشید و بازدید کمی داشته باشد، یکی از راه‌های بیشتر دیده شدن آن، استفاده از اینستاگرام است که کاربران بسیار زیادی دارد. متأسفانه اینستاگرام قابلیت قرار دادن لینک در پست‌ها و مطالب ندارد و فقط در صفحه‌ی بیو یا پروفایل، قرار دادن یک لینک مجاز است. اگر بخواهید به چند سایت یا چند صفحه از یک سایت لینک بدهید چطور؟

برای قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام و همین‌طور برای ساخت کارت ویزیت آنلاین، می‌توانید از سایت بهلینک استفاده کنید که همه‌ی امکانات مورد نیاز مشاغل جدید و همین‌طور مشاغلی که نیاز به تبلیغات و بهتر دیده شدن دارند را فراهم کرده است.

بهترین روش تبلیغ و بازاریابی چیست؟

هر کسب و کاری برای بهتر دیده شدن، نیاز به تبلیغ دارد. برای تبلیغات می‌توانید از روش‌های سنتی نظیر چاپ کردن بنر و کارت ویزیت و بروشور استفاده کنید ولیکن هزینه‌ی چاپ نسبتاً بالا است و برای نصب کردن بنر در معابر پر رفت‌وآمد، می‌بایست هزینه‌ی زیادی در نظر بگیرید. این هزینه‌ها برای مشاغل نوپا و کوچک، زیاد است و لذا بهتر است به روش‌های جدیدتر تبلیغات فکر کنید که بازدهی بالاتری دارند.

به عنوان مثال می‌توانید یک سایت شرکتی ساده طراحی کنید و در آن نمونه‌ای از کارها، محصولات و خدمات خودتان را قرار بدهید. حتی اگر تجربه‌ای در این خصوص نداشته باشید، می‌توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید و در زمان نسبتاً کم و با صرف هزینه‌ی نسبتاً پایین، یک سایت زیبا بسازید. در ادامه می‌توانید نام سایت را روی کارت ویزیت درج کنید تا مشتریان به سایت شما مراجعه کنند و همین‌طور سئوی سایت را بهینه کنید تا افراد جدید از موتورهای جستجو به سایت شما هدایت شوند.

اما روش بعدی که حتی ارزان‌تر است و بازدهی بالاتری نیز دارد: با توجه به اینکه اغلب افراد از اینترنت و اپ‌های موبایل استفاده می‌کنند، تبلیغات آنلاین یا بازاریابی دیجیتال بازدهی بالایی دارد و حتی بدون هزینه کردن، می‌توانید کسب و کار خودتان را به افراد جدیدی معرفی کنید و برخی از افراد، مشتری جدید شما خواهند بود. به همین علت است که بیشتر مشاغل، از اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید سایت شرکت خودتان را معرفی کنید تا کاربران شبکه‌های اجتماعی به خوبی محصولات و خدمات شما را ببینند. قابلیت چت، ارسال عکس و ویدیو از محصول و همین‌طور چت ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی معروف نظیر اینستاگرام وجود دارد نیز ویژگی بسیار مفیدی است که به خصوص در دوران کرونا، مفید واقع می‌شود.

به صورت خلاصه می‌توان گفت که بهترین روش تبلیغات در حال حاضر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای وب است. لذا ضروری است که در کنار سایر روش‌های تبلیغات، حتماً از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های محبوب استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور اینستاگرام، به آموزش‌های ویدیویی فرادرس توجه فرمایید:

با بهلینک، کارت ویزیت آنلاین بسازید

وب‌سایت بهلینک با این هدف ایجاد شده که مشاغلی که وب‌سایت شرکتی ندارند یا وب‌سایت شرکتی خوبی دارند که بازدیدکنندگان آن نسبتاً کم است را بهتر در معرض دید عموم قرار دهد. اگر سایت شرکتی نداشته باشید، می‌توانید به کمک بهلینک یک صفحه پروفایل جالب بسازید و کسب و کار خودتان را معرفی کرده و راه‌های ارتباط با مشتری را مشخص کنید. می‌توانید به صفحه پروفایلی که در اینستاگرام دارید اشاره کنید و همین‌طور کانال یا گروه خودتان در پیام‌رسان‌های محبوب امروزی را معرفی کنید. ذکر آدرس، شماره تلفن و اطلاعاتی در مورد کالا یا خدماتی که ارایه می‌کنید نیز امکان‌پذیر است.

به صورت خلاصه می‌توان گفت که بهلینک راهی برای ساخت کارت ویزیت است، البته نه کارت ویزیت چاپی بلکه کارت ویزیت آنلاین که این روزها محبوب‌تر از کارت‌های چاپبی است. بهلینک جایگاه لازم برای معرفی کسب و کارهای جدید و همین‌طور کسب و کارهایی که نیازمند تبلیغ هستند را به صورت کاملاً رایگان فراهم کرده است. البته امکانات بهلینک به این موارد خلاصه نمی‌شود، به خصوص اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام با استفاده از بهلینک

با وجود اینکه بسیاری از امکانات مفید برای مشاغل و تبلیغات آنلاین در اینستاگرام پیش‌بینی شده، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها، بحث لینک دادن به صفحات سایت‌ها است. قرار دادن فقط یک لینک در بیو اینستاگرام مجاز است و متأسفانه در پست‌ها امکان لینک‌گذاری وجود ندارد. اگر بخواهید چند کالا یا نمونه‌هایی از خدمات کسب و کار خودتان را معرفی کنید، نمی‌توانید با لینک‌های مختلف، مشتریان را به صفحه‌ی دلخواه ارجاع دهید و به ناچار می‌بایست فقط به لینک صفحه‌ی اصلی سایت شرکتی خودتان اشاره کنید. اما خوشبختانه بهلینک راهکاری برای رفع این محدودیت ارایه کرده است. قبل از هر چیز اگر با شیوه‌ی نوشتن بیو در اینستاگرام آشنایی ندارید، به صفحه‌ی آموزش نوشتن بیو اینستاگرام مراجعه فرمایید.

به عبارت دیگر اگر چند سایت یا چند صفحه‌ی مهم در سایت خودتان داشته باشید، می‌توانید لینک این موارد را در بیو اینستاگرام قرار دهید. بهلینک محدودیت قرارگیری فقط یک لینک را از بین می‌برد و مشکل شما را حل می‌کند.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

علاوه بر قرار دادن چند لینک، بهلینک امکانات دیگری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و افزایش فالوور اینستاگرام دارد که برای جذب مشتریان جدید مفید است.

آموزش ثبت نام و ایجاد کارت ویزیت رایگان در بهلینک

بسیاری از امکانات بهلینک کاملاً رایگان است و مراحل ثبت نام و ایجاد صفحه‌ی پروفایل برای معرفی کسب و کار، بسیار ساده است. برای ثبت نام در بهلینک، ابتدا به وب‌سایت بهلینک مراجعه فرمایید و روی دکمه‌ی ایجاد بهلینک در پایین صفحه کلیک کنید.

در صفحه‌ی باز شده نام کسب و کار خودتان را بنویسید و ایمیل و رمز عبور موردنظرتان را وارد کنید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

با کلیک روی ثبت نام، حساب کاربری شما ایجاد می‌شود و می‌توانید یک یا چند بهلینک بسازید. برای ساخت بهلینک روی دکمه‌ی ایجاد بهلینک جدید کلیک کنید. اگر قبلاً بهلینکی ساخته‌اید و می‌خواهید اطلاعات کسب و کار را تغییر بدهید یا تکمیل کنید، روی دکمه‌ی ویرایش بهلینک موردنظر کلیک کنید.

در صفحه‌ی باز شده ابتدا شناسه‌ی بهلینک را وارد کنید که در حقیقت آدرس کارت ویزیت آنلاین شما خواهد بود. لذا سعی کنید که ساده و کوتاه و البته مرتبط با سایت یا نام کسب و کار شما باشد.

کمی پایین‌تر عنوان صفحه‌ی پروفایل را وارد کنید و در نهایت در کادر بایو، توضیحاتی در مورد کسب و کار خودتان بنویسید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

با کلیک روی ساخت بهلینک، به صفحه‌ی ورود مشخصات هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانید توضیحات تکمیلی، بخش سوالات متداول و پاسخ‌ها که معمولاً در سایت‌های شرکتی موجود است، بخش آدرس و راه‌های تماس با ما و همین‌طور بخش افزودن لینک‌ها را تکمیل کنید. به عنوان مثال اگر در شبکه‌های اجتماعی صفحه یا کانال دارید، می‌توانید لینک همه‌ی موارد را با کلیک روی افزودن/ویرایش لینک ها وارد کنید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

در نهایت با کلیک روی ذخیره بهلینک، اطلاعات شما ذخیره می‌شود و به صفحه‌ی بهلینک‌ها برمی‌گردید. هر زمان که لازم باشد می‌توانید مجدداً از طریق این صفحه، اطلاعات کسب و کار خودتان را ویرایش کنید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

برای مشاهده کردن حاصل کار، روی دکمه‌ی مشاهده کلیک کنید تا بهلینکی که ساخته‌اید، نمایان شود. صفحه‌ی پروفایل کسب و کار شما باز می‌شود و می‌توانید آدرس این صفحه را به روش‌های مختلف برای دیگران بفرستید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

قرار دادن بهلینک در بیوی اینستاگرام

برای قرار دادن چند لینک در بیوی اینستاگرام، می‌بایست ابتدا لینک پروفایلی که در بهلینک ساخته‌اید را کپی کنید. پس از انجام این کار، اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و صفحه‌ی پروفایل را باز کنید.

برای ویرایش کردن اطلاعات بیو، روی Edit Profile تپ کنید.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

اکنون بهلینک ساخته شده را در بخش website پیست کنید. سپس روی تیک گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید تا تغییرات ذخیره شود.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما

به این ترتیب بهلینک شما در بخش وب‌سایت نمایش داده می‌شود و اگر کسی روی آن تپ کند، صفحه‌ی پروفایل شما را رویت خواهد کرد که در آن لینک تمام صفحات موردنظر شما و همین‌طور راه‌های ارتباطی، آدرس و غیره موجود است.

بهلینک، ابزاری برای قرارگیری چند لینک در بیو اینستاگرام شما