در سرویس تحت وب Google Sheets، زمانی که در سلولی یک لینک مربوط به صفحه‌ی وب قرار می‌دهید، گوگل شیتس به صورت خودکار پیش‌نمایشی از آن صفحه تهیه می‌کند و در نتیجه زمانی که موس را روی آن سلول قرار می‌دهید، پیش‌نمایش ظاهر می‌شود. این قابلیت جالب و مفید است اما گاهی مطلوب نیست. خوشبختانه امکان غیرفعال کردن آن وجود دارد.

در این مقاله به روش مخفی کردن پیش‌نمایش لینک‌ها در Google Sheets می‌پردازیم.

از چند ماه پیش در گوگل شیتس قابلیتی اضافه شده که پیش‌نمایش لینک صفحات وب به صورت بزرگ ارایه شود. زمانی که موس را روی سلول حاوی لینک قرار داده و مکث می‌کنید، این پیش‌نمایش ظاهر می‌شود. امکان مخفی کردن پیش‌نمایش صفحات وب در Google Sheets وجود ندارد اما می‌توانید در کنار گوگل شیتس، از گوگل داکس استفاده کنید. در Google Docs قابلیت مخفی کردن پیش‌نمایش لینک‌ها وجود دارد و زمانی که این کار را انجام می‌دهید، تغییرات در گوگل شیتس نیز اعمال می‌شود! یک ترفند عجیب و جالب.

مخفی کردن پیش‌نمایش لینک‌ها در گوگل شیتس

همان‌طور که اشاره کردیم می‌بایست به سرویس گوگل داکس مراجعه کنید. لذا مرورگر اینترنت را اجرا کرده و به صفحه‌ی اصلی سرویس تحت وب Google Docs مراجعه کنید. یک فایل جدید بسازید یا فایلی که از قبل ساخته‌اید را باز کنید. در صفحه‌ی ویرایش فایل، روی منوی Tools در بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی Preferences کلیک کنید تا صفحه‌ی تنظیمات باز شود.

حذف پیش‌نمایش بزرگ لینک‌ها در گوگل شیتس

در پنجره‌ی تنظیمات روی تب General کلیک کنید.

حذف پیش‌نمایش بزرگ لینک‌ها در گوگل شیتس

تیک گزینه‌ی Show Link Details را حذف کنید و روی OK کلیک کنید. به همین سادگی پیش‌نمایش لینک‌ها در گوگل شیتس غیرفعال می‌شود!

حذف پیش‌نمایش بزرگ لینک‌ها در گوگل شیتس

اگر به پیش‌نمایش لینک صفحات وب نیاز داشتید، مجدداً گزینه‌ی Show link details را فعال کنید. البته در حال حاضر در گوگل شیتس این گزینه وجود ندارد و باید از طریق گوگل داکس اقدام کرد ولیکن ممکن است گوگل در آینده‌ی نزدیک، گزینه‌ی مشابهی در تنظیمات سرویس Google Sheets اضافه کند.