سونی از برندهای مطرح در جهان است که تاکنون دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری مختلفی را به بازار عرضه کرده است. دوربین‌های سونی تنوع زیادی دارند و نیاز تمام عکاسان، از افراد مبتدی گرفته تا افراد حرفه‌ای را به خوبی پوشش می‌دهند. در حال حاضر دوربین‌های حرفه‌ای زیادی از برند سونی در بازار موجود است که عکاسان در سطح حرفه‌ای و پیشرفته می‌توانند از آنها استفاده نمایند. در این مطلب قصد داریم با بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای آشنا شویم و به یکی از مراکز خرید این دوربین‌ها در شهر تهران اشاره داشته باشیم.

معرفی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای از برند سونی

در اینجا به بررسی چند مورد از بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای می‌پردازیم و با خصوصیات و امکانات هر یک کمی آشنا می‌شویم.

دوربین Sony a7IV

دوربین سونی Sony a7IV، از بهترین دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless) سونی برای عکاسان حرفه‌ای است. این دوربین یکی از محبوبترین دوربین‌های میرورلس سونی است و در بسیاری از موارد نسبت به نسخه‌های قبلی بروز شده است. سونی در این دوربین از سنسور 33 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS استفاده کرده است که در ترکیب با پردازشگر Bionz XR 828 بسیار عالی عمل می‌کند و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

از دیگر مزایای دوربین سونی Sony a7IV میتوان به عدم محدودیت زمانی ضبط ویدیو، صفحه نمایش LCD با قابلیت چرخش کامل و منوی جدید با کاربری آسان اشاره کرد. نقاط فوکوس خودکار آن هم 94 درصد از منطقه دید را پوشش می‌دهند.

دوربین Sony A7III

دوربین Sony A7III، از بهترین دوربین‌های فول فریم سونی است که از ویژگی‌های خاص و متمایزی برخوردار می‌باشد. این دوربین از سنسور فول فریم 24.2 MP BSI برخوردار است و فایل‌های JPEG و RAW را با بالاترین کیفیت و به طور کاملا واضح ثبت می‌نماید. دوربین سونی Sony A7III از 693 نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار است که 93 درصد از تصویر را پوشش می‌دهند. همچنین امکان فوکوس خودکار چشمی در زمان واقعی در این دوربین فراهم است. دوربین Sony A7III از بهترین دوربین‌های سونی برای افراد علاقمند به عکاسی و همچنین حرفه‌ای‌ها به حساب می‌آید و ارزش خرید دارد.

دوربین Sony a7RV

اگر به عکاسی از مناظر علاقه دارید و به دنبال بهترین دوربین سونی برای این سبک عکاسی هستید، دوربین Sony a7RV گزینه خوبی برایتان است. البته از تمام دوربین‌های سونی میتوان برای عکاسی از مناظر استفاده کرد؛ اما این دوربین برای این کار بسیار ایده‌آل است. بدنه دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است و بخش‌های آن به خوبی مهر و موم شده است. تمام پورت‌ها، محفظه‌ها و اتصالات شاسی دوربین نیز به خوبی درزبندی شده‌ است تا بتوان از دوربین در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. دوربین Sony a7RV از سنسور 61 مگاپیکسلی Exmor R BSI و پردازشگر قدرتمند BIONZ XR برخوردار است و ثبت تصاویر را به صورت کاملا شفاف و با رزولوشن بالا انجام می‌دهد. این دوربین سونی از قابلیتی به نام Pixel Shift Multi Shooting برخوردار است که از طریق آن امکان عکاسی با رزولوشن 240 مگاپیکسل وجود دارد.

دوربین Sony a6400

دوربین Sony a6400 از بهترین دوربین‌های کامپکت سونی است که قیمت بسیار خوبی دارد. این دوربین دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor CMOS است و محدوده حساسیت ISO چشمگیر و عملکرد عالی با نویز کم دارد. همچنین در این دوربین از پردازنده تصویر BIONZ X استفاده شده است که به لطف آن سرعت پردازش دوربین در مقایسه با نسل‌های قبل حدود 1.8 برابر سریعتر شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین Sony a6400 میتوان به سرعت عکاسی متوالی 11 فریم بر ثانیه، فوکوس خودکار عالی، درزبندی اتصالات و عمر باتری بالا اشاره کرد. صفحه نمایش LCD آن هم از نوع لمسی بوده و از قابلیت چرخش 180 درجه‌ای برخوردار می‌باشد.

دوربین Sony ZV-E10

بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای

از دیگر بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای، میتوان به دوربین Sony ZV-E10 اشاره کرد. این دوربین سونی برای فیلمبرداری بسیار ایده‌آل است و امکانات زیادی را در این زمینه در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. در واقع دوربین Sony ZV-E10 گزینه خوبی برای افراد ولاگر است و تمام امکانات لازم برای فیلمبرداری را در خود دارد. این دوربین با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه به فیلمبرداری می‌پردازد و حتی میتواند فیلم‌های اسلوموشن را با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کند. از دیگر مشخصات دوربین Sony ZV-E10 میتوان به طراحی مناسب برای سهولت در نگه داشتن در دست و صفحه نمایش لمسی بازشو اشاره کرد. این دوربین از زمان ضبط 13 ساعته برخوردار است و امکان ردیابی سوژه از طریق چشم را دارد.

دوربین Sony alpha a7C body

دوربین Sony a7C یکی از سبک‌ترین و کوچکترین دوربین‌های بدون آینه سونی است که قابلیت‌های متعددی دارد. این دوربین دارای سنسور فول فریم BSI-CMOS 24 مگاپیکسلی و پردازشگر Bionz X است. موتور پردازش تصویر دوربین، از حساسیت زیادی برخوردار است و وضوح تصویر بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این که دوربین Sony alpha a7C body جزو دوربین‌های بسیار کوچک سونی است، اما در آن از یک تثبیت کننده تصویر استفاده شده است که سبب عکاسی بدون لرزش می‌شود. صفحه نمایش دوربین هم از نوع لمسی بوده که تمامی تنظیمات مختلف بر روی آن گنجانده شده است.

دوربین Sony Alpha a7R IV

دوربین Sony Alpha a7R IV از سنسور جدید 61 مگاپیکسلی BSI برخوردار است که در کنار پردازنده تصویر BIONZ X بسیار عالی عمل می‌کند. این دوربین سونی از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند و عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم در ثانیه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. صفحه نمایش دوربین هم از نوع لمسی متحرک است که برای ضبط تصاویر و فیلم‌های سلفی میتوان آن را به راحتی به چرخش درآورد.

دوربین Sony A7V

آخرین دوربینی که میتوانیم نام آن را در لیست بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای قرار دهیم، دوربین Sony A7V است. این دوربین از بهترین دوربین‌های هیبریدی است که نسبت به قابلیت‌ها و امکانات خود از قیمت خوبی برخوردار می‌باشد.

خرید بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای از فروشگاه آوا تصویر

بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای

اگر قصد دارید برای عکاسی از دوربین سونی استفاده کنید، میتوانید از طریق فروشگاه آوا تصویر برای خرید دوربین مورد نظر خود اقدام نمایید. آوا تصویر یکی از فروشگاه‌های با سابقه در شهر تهران است که در زمینه فروش انواع دوربین و لوازم جانبی عکاسی فعالیت می‌نماید. شما میتوانید بهترین دوربین‌های حرفه‌ای سونی برای عکاسی حرفه‌ای را از این فروشگاه خریداری نمایید و آن را همراه با گارانتی و ضمانت نامه دریافت کنید. خرید از فروشگاه آوا تصویر هم به صورت حضوری و هم از طریق سایت فراهم است.

 در صورتی هم که جزو افراد مبتدی هستید و به دنبال بهترین دوربین سونی برای خود می‌باشید، میتوانید انواع مختلفی از آن را در فروشگاه آوا تصویر مشاهده و خریداری نمایید. سونی نه تنها از بهترین گزینه‌ها برای افراد حرفه‌ای برخوردار است، بلکه طیف وسیعی از دوربین‌های مناسب افراد مبتدی را نیز دارد.

جمع بندی

در این مطلب با چند مورد از بهترین دوربین‌های سونی برای عکاسان حرفه‌ای آشنا شدیم. همانطور که ملاحظه کردید هر یک از این دوربین‌ها از قابلیت‌ها و مشخصات خاصی برخوردار هستند. برای همین قیمت این دوربین‌ها متفاوت بوده و هر فردی میتواند بسته به بودجه و سبک عکاسی خود، بهترین دوربین را برای خرید در نظر بگیرد.