باغستان پرثمر شما نیازمند بهترین نهال های گردو است. در واقع بدون داشتن نهال های گردوی باکیفیت و خوب شما نمی توانید یک باغستان پرثمر و پربار احداث کنید. باغستان های گردوی زیادی در ایران وجود دارند؛ اما شما می توانید با کاشت باکیفیت ترین نهال های گردو صاحب بهترین باغستان گردوی ایران شوید. باغستانی که گردوهای آن برای صادرات به کشورهای دیگر گزینه مناسبی به نظر می رسند و در کل منطقه معروف است.

اما همیشه تبدیل شدن به بهترین ها ساده نیست، شما نمی توانید انتظار داشته باشید بدون تلاش و کوشش زیاد در یک زمینه بهترین شوید. برای این منظور در قدم اول باید بتوانید شرایط اقلیمی منطقه خود را شناسایی کرده و با توجه به شرایط اقلیمی سالم ترین نهال را بکارید. در این رابطه ما اطلاعاتی جامع و کامل در ادامه مطلب در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم؛ پس همراه ما باشید.

بررسی شرایط اقلیمی ایران برای کاشت نهال های گردو

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید هنگام کاشت نهال های گردو در نظر بگیرید، شرایط اقلیمی منطقه است؛ از همین رو ما منابع معتبری مانند نهالستان نهالوند، ویکی پدیا، ویکی هو و ویکی کشاورز را زیر رو کرده ایم و اطلاعاتی جامع و کامل در مورد شرایط اقلیمی ایران جمع آوری نموده ایم.

طبقه گفته این منابع ایران کشوری چهار فصل در خاورمیانه و قلب آسیای غربی است. این کشور از یک سمت دارای آب و هوای کویری، از سمت دیگر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب و از سویی دارای آب و هوای سرد است.

دو کویر بزرگ در ایران وجود دارند که از جنوب شرقی تا مرکز کشور امتداد یافته اند و در این مناطق آب و هوای گرم و خشک در جریان است. اما قسمت های شمالی آب و هوایی معتدل و مرطوب دارند، شهرهای شمالی ایران در نزدیکی دریای خزر همواره بارانی بوده و از آب و هوایی مطلوب برخوردارند. این درحالی است که قسمت های شمال غربی و غربی ایران که شامل آذربایجان غربی، همدان، کردستان، کرمانشاه و... می شود دارای آب و هوایی سرد هستند. امتداد سلسله جبال زاگرس در این مناطق باعث شده که این مناطق جزو مناطق سردسیری کشور قرار بگیرند.

کدام نهال های گردو در ایران محبوب ترند؟

با کاشت بهترین نهال های گردو، باغ تجاری پرثمر احداث کنید

تمامی ارقام نهال های گردو را شما می توانید در شرایط اقلیمی ایران بکارید، به خصوص نواحی شمالی کشور که آب و هوایی معتدل دارند و برای کاشت نهال عین بهشت اند. با این حال نهال هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، جزو محبوب ترین نهال ها برای کاشت در ایران به شمار می روند و شما می توانید با کاشت این نهال ها به یکی از بهترین باغداران ایرانی تبدیل شوید.

نهال گردوی چندلر

نهال های آمریکایی چندلر از محبوب ترین نهال های گردو در ایران به شمار می روند. این نهال ها دیرگل اند و بعد از سرمای بهار شکوفه می دهند. مزیت کاشت این نهال ها آن است که در اولین سال کاشت به باردهی می رسند و شما می توانید چیزی حدود 25 کیلو محصول از آن ها برداشت کنید.

نهال های چندلر جزو نهال های اصلاح شده قرار می گیرند و اگر شما بخواهید آن ها به محصول دهی برسند باید هر 15 روز یکبار آن ها را آبیاری کنید. نکته دیگر در مورد نهال های گردوی چندلر ارتفاع آن ها از سطح آب های آزاد است. این نهال ها باید در ارتفاع 100 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا کاشته شوند.

نهال گردو فرنور

نهال های فرنور فرانسوی هستند و از کشور عشاق به ایران وارد می شوند. این نهال ها هم اصلاح شده هستند؛ از همین رو شما می توانید مطمئن باشید که نهال های فرنور بسیار پرثمر بوده و شما را به سود زیادی می رسانند.

نهال های فرنور برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب اند؛ چرا که درست بعد از سرمای بهار گل می دهند و در همان سال اولی که آن ها را می کارید به محصول دهی می رسند. شما می توانید هر سال از هر نهال گردوی فرنوری چیزی حدود 25 کیلوگرم محصول برداشت کنید. این نهال ها برای کاشت در ارتفاع 100 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا مناسب اند.

نهال گردو ژنوتیپ 12

نهال های گردوی ژنوتیپ 12 نهال هایی هستند که از کشور کانادا به ایران وارد شده اند. این نهال ها هم مانند دو نمونه دیگر جزو نهال های اصلاح شده قرار می گیرند و شما می توانید نسبت به مقاومت آن ها در مقابل سرما و میزان محصول دهی‌ شان مطمئن باشید. نهال های ژنوتیپ 12 را باید در ارتفاع 100 تا 3000 متری بالاتر از سطح آب های آزاد بکارید.

این نهال ها برای رشد به هر 15 روز یکبار آبیاری نیاز دارند و میوه آن ها وزنی تقریبا برابر با 10 گرم داشته که حجم قابل توجهی از آن را مغز تشکیل می دهد.

چه نهالی می تواند شما را به درآمد کافی برساند؟

نهال هایی که سالم باشند می توانند شما را به درآمد برسانند. یک نهال ناسالم و مریض به هیچ عنوان نمی تواند میزان زیادی محصول داشته باشد و احتمالا در همان سال های ابتدایی خشکیده شده و این سرمایه شما را در معرض خطر قرار می دهد.

با این اوصاف اگر می خواهید مانند نوساناتی که در بازار سکه، طلا، بورس و دلار وجود داشته و سرمایه گذاران را با ضرر و زیان فراوان روبرو می کنند، دچار زیان مالی نشوید بهتر است که نهال هایی سالم انتخاب نمایید.

نهال هایی که ریشه ای سالم دارند و هیچ آفتی روی ریشه آن ها مشاهده نمی شود، نهال هایی که به صورت یک تنه رشد کرده و شاخه شاخه نشده اند. علاوه بر این ها توجه داشته باشید که پایه و پیوندک نهال در قسمت درستی قرار گرفته و فاصله آن با سطح زمین در اندازه استانداردی باشد.

نهالوند اعتبار ایران در خاورمیانه است

با کاشت بهترین نهال های گردو، باغ تجاری پرثمر احداث کنید

بله نهالوند واقعا اعتبار نهالستان های ایران در خاورمیانه را افزایش داده و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای آسیای غربی هم جزو بهترین نهالستان ها قرار می گیرد. شما می توانید برای بررسی قیمت نهال های مختلف یا خرید اینترنتی نهال به https://nahalvand.com/product-category/walnut/ مراجعه کرده یا نام نهالوند را در مرورگر خود جست و جو کنید.

در وب سایت nahalvand.com شما می توانید انواع نهال های نامبرده را به علاوه رقم نهال های دیگر پس از مشورت با مشاورین خبره این مجموعه با ویژگی های زیر بخرید:

  • یکی از ویژگی های نهال های نهالوند، شناسنامه دار بودن آن ها است. شما می توانید با استناد به شناسنامه نهال مطمئن شوید که آیا نهال مورد نظر شما سالم است یا خیر!
  • علاوه بر شناسنامه از دیگر ویژگی های نهال های نهالوند می توان به داشتن کارت قرنطینه و کارت سلامت اشاره کرد. سازمان جهاد کشاورزی ایران پس از بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد کیفیت نهال های نهالوند، برای تمامی آن ها کارت قرنطینه و کارت سلامت صادر کرده است.

این مجوزها نشان دهنده کیفیت بالا و سلامت نهال ها هستند و هر نهالستانی از آن ها برخوردار نیست.

  • قیمت رقابتی ویژگی دیگری است که نهالستان نهالوند برای جذب مشتریان انجام داده شما می توانند تمامی نهال های این مجموعه را با قیمتی استثنایی خریداری کنید.
  • در نهایت بهتر است بدانید که نهال های نهالوند با ضمانت واقعی بازگشت کالا در اختیار مشتریان قرار می گیرد.