امروزه پس از چند سال دیگر کسب و کار های قدیمی به سمت فضای وب روی آمده‌اند. همین امر سبب شده که در حوزه های خرید و فروش کالا، آموزش و خدمات و... در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. به عنوان مثال شما می‌خواهید یک کالایی را خریداری کنید، به جای این که به بازار بروید و ساعت ها گشت و گذار کنید کافی است که در گوگل جست و جو کرده و خرید اینترنتی انجام دهید.

قسمت جذاب این ماجرا آن است که صاحبان کسب و کار از اهمیت این موضوع برخوردار هستند و بسیاری از آن ها به سمت سایت روی آورده‌اند و همین امر سبب افزایش رقابت در حوزه وب شده است. میلیون ها سایت ایرانی وجود دارد که همه آن ها نیز به درآمدزایی فکر می‌کنند، اما سؤال اصلی آن است که اولین کاری که برای درآمدزایی باید انجام داد چیست؟ قطعاً که ابتدا باید کاربران را روانه سایت کنید، ولی چگونه؟ به کمک سئو کردن صفحات سایت خود.

آموزش استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ در سئو

سئو به معنای بهینه سازی صفحات سایت است و شما و مجموعه فعالیت هایی در داخل و خارج از سایت انجام می‌دهید (منظم) که منجر می‌شود ارزش سایت شما افزایش یابد. سئو کمک می‌کند که شما به گوگل بفهمانید که چقدر ارزشمند هستید و از طرفی کاربران زیادی به واسطه همین سئو می‌توانند به سایت شما وارد شوند. برای سئو شما نیازمند ابزار های خاصی هستید که فعالیت خودتان را بررسی کنید و این که آیا پیشرفتی صورت گرفته یا نه. امروز در این مطلب به ابزار اسکریمینگ فراگ خواهیم پرداخت و نحوه آنالیز کردن صفحات سایت به کمک آن را به شما آموزش خواهیم داد. (پس دوست عزیزم همراه ما باش تا انتهای این مطلب)

اسکریمینگ فراگ چیست ؟

بهتر است بدانید امروزه تعداد ابزار و سایت های زیادی وجود دارد که به صورت رایگان و پولی به بررسی سایت شما و یا صفحات سایت می‌پردازد. (مثلاً شما می‌خواهید قدرت دامنه یک سایت را بررسی کنید، کافی است که ابزار مناسب این مورد را پیدا کرده و دامنه مورد نظر را بررسی کنید) یکی از ابزار های مهم در دنیای سئو، اسکریمینگ فراگ است.

اسکریمینگ فراگ به صورت کلی بخش تکنیکال سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کند و با شما در میان بگذارد. اسکریمینگ فراگ تمامی عکس های سایت، کد های css و بسیاری از بخش های دیگه رو که برای گوگل مهم هستند رو مورد بررسی قرار میده. (قبل از هر چیزی دوستان بهتره بدونید که بخش تکنیکال سایت شما بسیار مهم هستش و تأثیر مستقیم روی روند سئو شما میذاره. به عنوان مثال بهینه نبودن کد های css و همچنین کندی سرعت سایت و... که تأثیر سو روی سئو سایت و رتبه بندی دارند)

نحوه عملکرد اسکریمینگ فراگ چگونه است ؟

اسکریمینگ فراگ به عنوان یک ابزاری تحلیل و بررسی سئو در کوتاه ترین زمان ممکن سئو سایت شما را آنالیز خواهد کرد. قبل از هر چیزی شما باید این نرم افزار را دانلود کنید. برای دانلود کردن اسکریمینگ فراگ می‌توانید به سایت اصلی خود screaming frog سر بزنید و این نرم افزار را دانلود کنید. (قابل توجه است که نسخه ویندوز و مک و اوبونتو کاملاً رایگان است)

نرم افزار اسکریمینگ فراگ نسخه رایگان و نسخه اشتراکی دارد، قطعاً که نسخه اشتراکی این نرم افزار ویژگی های بیشتری دارد(مثلاً شما در نسخه اشتراکی می‌توانید تعداد URL های زیاد تری را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که در نسخه رایگان محدودیت بررسی وجود دارد)، اما به صورت کلی نسخه رایگان در ابتدا راه انداز خواهد بود.

آموزش اسکریمینگ فراگ :

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن فرا رسیده که به سراغ آموزش اسکریمینگ فراگ برویم. ما به شما بخش های مهم اسکریمینگ فراگ را معرفی کرده و نحوه عملکرد هر یک از آن ها را شرح داده ایم.

  • دانلود و نصب: قبل از هر چیزی شما باید آخرین نسخه این ابزار را دانلود کنید. آخرین نسخه این نرم افزار در خود سایت اسکریمینگ فراگ موجود است و کافی است که شم وارد سایت مرجع شوید. فایل اصلی را دانلود و سپس بر روی سیستم خود نصب کنید.
  • خزش وب سایت را شروع کنید: شما به صورت کلی به دو روش کلی می‌توانید خزیدن در سایت را شروع کنید. اولین روش که به صورت پیش فرض در اسکریمینگ فراگ وجود دارد، Spider است. فقط کافی است که شما در این بخش آدرس سایت خودتان را وارد کنید تا این ابزار تحلیل و بررسی را شروع کند.

یکی دیگر از بخش ای این نرم افزار برای خزش، به نام list کافی است که شما لیستی از url های مختلف را وارد کنید تا این ابزار آن را مورد بررسی قرار دهد. مهم ترین موضوعی که باید به اشاره شود، تحلیل زنده سایت است. زمانی که شما آدرسی را برای بررسی وارد می‌کنید، این ابزار به صورت لحظه ایی و زنده سرعت کار، تعداد لینک هایی که باقی مانده است، تخمین زمان پایان بررسی و... را نمایش می‌دهد تا کاربر از تمامی اطلاعات با خبر باشد.

آموزش استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ در سئو

  • بررسی و پیدا کردن ریدایرکت ها: در این بخش از آموزش اسکریمینگ فراگ به بررسی ریدایرکت ها خواهیم پرداخت. همان‌طور که خود شما دوستان میدانید، ریدایرکت شدن صفحات از جمله بخش های مهم است که در برخی از مواقع تأثیر مثبت دارد و در برخی از موارد اثر سو می‌گذارد.

برای این مورد کافی است که ابتدا آدرس صفحات مهم سایت یا آدرس اصلی سایت را در بخش enter url to spider وارد کنید و بر روی گزینه استارت کلیک کنید تا خزش این صفحات شروع شود. بعد از این کار کافی است که  بر روی تب Response Codes کلیک کرده و سپس یک لیست فیلتر برای شما نمایش داده می‌شود و فیلتر را روی 3xx قرار دهید. بعد از انجام دادن این تغییرات خزش شروع می‌شود.

شما می‌توانید در نوار پایینی این ابزار تعداد ریدایرکت ها و نوع آن ها و صفحات اصلی را مورد بررسی قرار دهید. (اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردید کافی است که آدرس صفحات را در ستون پیدا کرده و ریدایرکت درستی را انتخاب کنید)

  • پیدا کردن محتوای تکراری: محتوای های تکراری باعث ایجاد شدن زامبی پیج می‌شوند، یعنی شما دو صفحه مشترک دارید و گوگل فقط به یکی از این صفحه ها رتبه می‌دهد و دیگری عملاً کارایی ندارد.

شما به کمک ابزار اسکریمینگ فراگ می‌توانید محتوای تکراری سایت خودتان را پیدا کنید. کافی است که در منوی اصلی این نرم افزار گزینه، Config را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Content   را انتخاب کرده و Duplicates کلیک کنید. حالا برای شما پنجره ایی باز می‌شود و باید گزینه Near Duplicates را انتخاب کنید. اما دوستان توجه کنید که این بخش از ابزار فقط و فقط محتوا های یکسان را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در بخش near duplicate similarity threshold میزان درصد کپی بودن محتوا را تعیین کنید. مثلاً محتوا هایی که بیش از 70 درصد شبیه به هم هستند را این ابزار شناسایی و به شما معرفی کند. (به همین راحتی)

آموزش استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ در سئو

ابزار های سئو همیشه به بررسی و تحلیل سئو سایت شما کمک می‌کند. ابزار های متعددی وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آن ها اسکریمینگ فراگ است. این ابزار در قالب نرم افزار ارائه می‌شود و شما می‌توانید نسخه اشتراکی آن را برای برخوردار شدن از ویژگی های بیشتر نیز استفاده کنید.

شما می‌توانید به صورت لحظه ایی خزش سایت خودتان را شروع کنید و لینک سهای 404، ریدایرکت های مشکوک، بخش تکنیکال سایت و محتوای تکراری و... سایت خودتان را پیدا و آن ها را اصلاح کنید. (با رفع کردن تمامی مشکلات سایت قطعاً که تأثیر مثبت در نتایج را مشاهده خواهید کرد)

برتر آموز بزرگ‌ترین منبع آموزش صفر تا صد سئو

سئو به عنوان یک حوزه آینده دار همیشه معرفی می‌شود و تعداد افراد زیادی به سمت آن روی آورده‌اند. در این بین شما برای بیشتر دیده شدن کسب و کار خودتان (سایت) کافی است که دانش خوبی از سئو داشته باشید. مجموعه آموزشی برتر آموز به عنوان برترین منبع آموزش سئو به شما کمک می‌کند تا دانش خوبی از این حوزه به دست آورید. آموزش سئو به صورت 0 تا 100 و از پایه تا پیشرفته در برتر آموز موجود است و برای گسترش کسب و کار اینترنتی خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید.