تلفن های تحت شبکه یا ویپ-VoIP انواعی از تلفن ها هستند که تماس ها را در بستر شبکه برقرار می‌کنند. این سیستم ارتباطی هم به صورت سخت افزاری و هم به صورت نرم افزاری (از طریق نصب برنامه روی کامپیوتر یا گوشی همراه) قابل استفاده است. قابلیت های این نوع از دستگاه های ارتباطات دیجیتال به خصوص در مدت همه گیری بیماری کرونا و شروع دورکاری کسب و کارها بسیار مفید فایده واقع شدند و به قطع نشدن جریان فعالیت آنها کمک شایانی کردند.

دو تا از برندهای سرشناس در زمینه عرضه تلفن های تحت شبکه یا ویپ-VoIP ، برندهای گرنداستریم و یالینک هستند. در ادامه به معرفی انواع تلفن تحت شبکه گرند استریم و یالینک و مقایسه قابلیت های آنها با یکدیگر میپردازیم و سعی می‌کنیم تصویری واضح و روشن از خدمات هر دو برند برای شما عزیزان رسم کنیم و انتخابی راحت تر و با اطمینان بیشتر را برایتان رقم بزنیم. همچنین گفتنی است که با کلیک برروی لینک می توانید از قیمت تلفن تحت شبکه یالینک مطلع شوید.

تلفن تحت شبکه یالینک یا گرند استریم؟ کدام بهتر است؟

معرفی اجمالی برند گرند استریم-Grandstream

این برند در سال 2002 در آمریکا تاسیس شد و محصولات و خدمات خود را بر اساس کاربرد و بازار هدف به دو رده حرفه ای و ابتدایی تقسیم کرد. انتقال صدا در این برند با کیفیت HD و پشتیبانی کدک های Opus انجام می‌گردد. هم چنین در تماس های ویدئویی از قابلیت های تعاملی صوتی تصویری HD استفاده شده است. گروه بندی جزئی تولیدات و خدمات این برند به شکل سطح ورودی، تلفن های IP میان رده و سطح بالا، سیستم های کنفرانسی Full-HD، سری مرکز تلفن های UCM IP PBX، ATA ها و Gate Way ها و راه حل های میانبر برای مشکلات شبکه ای می‌باشد.

تلفن تحت شبکه یالینک یا گرند استریم؟ کدام بهتر است؟

معرفی اجمالی برند یالینک-Yealink

برند یالینک یک برند چینی است که در سال 2001 آغاز به کار کرد. این برند محصولات خود را بر اساس مناسب برای کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای متوسط تقسیم بندی کرد. از ویژگی های صوتی در این دستگاه میتوان به تکنولوژی عایق بودن صدا، تکنولوژی Optima HD و کدک های Opus با پهنای باند بالا اشاره کرد. این برند هم چنین برای برقراری تماس های تصویری از سرورهای ملاقات یالینک و سیستم های ویدئو کنفرانس VC 800 استفاده کرده است. گروه بندی جزئی تولیدات و خدمات برند یالینک به صورت تلفن های IP رومیزی، تلفن های کنفرانسی، تلفن های بی سیم دکت –DECT، تلفن های ویدئو کنفرانسی و لوازم جانبی است.

تلفن تحت شبکه یالینک یا گرند استریم؟ کدام بهتر است؟

مقایسه برند گرند استریم در برابر یالینک

شرکت چینی یالینک یک شرکت تولیدکننده تجهیزات ارتباطی است که تلفن های کنفرانسی و IP را با هدف بهبود ارتباطات مشاغل مختلف طراحی می‌کند. برند آمریکایی گرند استریم یکی از تولید کننده هاییست که بعلت عرضه محصولاتی مثل تلفن های رومیزی و تلفن هایی با قابلیت برگزاری کنفرانس ویدئویی به علاوه تولیدات کاربردی دیگر در سطح جهانی به محبوبیت بسیاری دست یافته است. این دو برند با استفاده از درآمد فروش محصولات خود و ارتباطات کاری با شرکت های دیگر برای متنوع نگه داشتن خط تولید و افزایش مداوم کیفیت دستگاه های خود در کنار مقرون به صرفه ترین قیمت گذاری ها تلاش فراوانی کرده اند.

قابلیت های صوتی

محصولات گرند استریم با کیفیت صدای HD در پهنای باند بالا و پایین، بلندگوهای صوتی Full-Duplex با کیفیت صدای HD و کدک های صوتی که وضوح و کیفیت بالای صدای دریافتی را به بهترین شکل ممکن تامین می‌کنند به بازار عرضه می‌شوند. این دستگاه ها از چندین تکنولوژی قوی برای از بین بردن صداهای پس زمینه و افزایش کیفیت قابلیت های صوتی در هنگام مکالمه استفاده می‌کنند.

یالینک چندین تکنولوژی متنوع را برای بهبود بخشیدن قابلیت های صوتی دستگاه های ارتباطاتی خود به کار برده است. برای مثال؛ میتوان از تکنولوژی صوتی Optima HD و تکنولوژی از بین بردن نویزهای احتمالی در پس زمینه نام برد. با تکنولوژی عایق کردن صدا، نویز های پس زمینه فیلتر و سرکوب می‌شوند و مکالمه با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه عامل مزاحمی برقرار می‌شود. علاوه بر این، نویزهای پس زمینه ای مثل صدای کلیدهای کیبورد نیز حذف می‌شوند. هم چنین تکنولوژی صدای Optima نیز به کاربر کمک می‌کند صدای طرف مقابل خود را در کلمه به کلمه مکالمه خود با وضوح کامل و کیفیت بالا بشنود.

استفاده در اتاق کنفرانس

برند گرند استریم با محصولات دارای انعطاف پذیری بالا، قیمت مقرون به صرفه و نصب آسان و ارائه محصولات با قابلیت برگزاری کنفرانس ویدئویی برای انواع کسب و کارهای کوچک و متوسط و هم چنین سازمان های خیلی بزرگ بسیار کاربردی می‌باشد. این محصولات دارای ویژگی های تلفنی غنی به همراه قابلیت های صوتی و تصویری با کیفیت HD هستند و کیفیت صوتی و تصویری فوق العاده ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

سرور برگزاری جلسه برند یالینک یک تکنولوژی انقلابی در عرصه دستگاه های ارتباطی دیجیتال محسوب می‌شود. این تکنولوژی یک سیستم کنفرانسی بر پایه ابر است که برای استفاده در محل کار و برگزاری کنفرانس های ویدئویی طراحی شده است. این سرور از تکنولوژی هایی مانند سرور WebRTC، SIP Trunk و سرورهای مستقیم در کنار هم استفاده می‌کند و برای کاربران تجربه ای لذت بخش و کم هزینه را در اتاق کنفرانس رقم می‌زند. این سیستم با سیستم های اتاق، تلفن های ویدئویی، موبایل ها و کامپیوترهای شخصی کاملا سازگاری دارد. سیستم ویدئو کنفرانسی VC 800 از ویدئوهای با کیفیت HD و سرورهای ملاقات یالینک پشتیبانی می‌کند.

تلفن تحت شبکه یالینک یا گرند استریم؟ کدام بهتر است؟

بررسی مدل های برجسته ی برند گرند استریم و یالینک

گرند استریم

برند گرند استریم در طراحی و تولید با کیفیت و نوآوری های کاربردی بیشترین میزان بهره وری و کارایی سیستم های ارتباطی کسب و کارها گوی سبقت را از بقیه رقبا ربوده است. خط تولید آنها شامل تلفن های IP، دستگاه های صوتی و دستگاه های نظارتی می‌باشند. محصولات کنفرانسی آنها شامل کنفرانس های صوتی و تصویری با کیفیت HD است؛ در حالیکه تلفن های صوتی با کیفیت IP در گروه بندی های پایه، رده متوسط، تجاری و رده بالا به بازار عرضه می‌شوند.

تلفن گرند استریم مدل GS-GXP2170

این مدل از تلفن های گرند استریم پر فروش ترین مدل گوشی رده ابتدایی این برند محسوب می‌شود. این تلفن از 12 کلید برای دسترسی به خطوط داخلی، 5 کلید میانبر، 6 اکانت SIP و ویدئو کنفرانس 5 جانبه پشتیبانی می‌کند. هم چنین این تلفن دارای 48 کلید شماره گیری سریع است و می‌تواند به حداکثر 60 مخاطب دسترسی داشته باشد. تمام این ویژگی ها تلفن GS-GXP2170 را به یکی از مناسب ترین تلفن ها برای محیط های اداری با حجم تماس بالا تبدیل می‌کند. دستگاه دارای یک صفحه نمایشگر رنگی و به اندازه 4.3 اینچ است که از دو پورت گیگابیت و تکنولوژی PoE پشتیبانی می‌کند. صدای مخاطب در این تلفن با کیفیت HD به گوش کاربر می‌رسد و با داشتن قابلیت اتصال بلوتوثی به کاربر اجازه استفاده از تلفن به صورت هندزفری با استفاده از هدست های سازگار را می‌دهد. این ویژگی برای بخش خدمات مشتریان بسیار کاربردی است و به افراد اجازه استفاده از تلفن حتی وقتی سر میز خود نیستند را نیز می‌دهد.

تلفن گرند استریم مدل GAC2500

تلفن کنفرانسی مدل GAC2500 از برند گرند استریم که دارای سیستم عامل اندروید و صفحه نمایشگر تمام لمسی است، با مجموعه ای از قابلیت های پیشرفته و پشتیبانی همه جانبه از تماس کنفرانسی؛ تولیدات این زمینه را به مرحله جدید و بالاتری وارد کرد. این تلفن با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای و با پشتیبانی از 6 خط، قابلیت PoE، پورت های گیگابیت خودکار و کیفیت صدای HD به بازار عرضه شده است و با برگزاری کنفرانس های 7 جانبه برقراری ارتباط را برای کاربران بسیار راحت تر کرده است.

اتصال به تلفن های همراه و هدست ها با قابلیت اتصال به بلوتوث در این مدل از تلفن های کنفرانسی گرند استریم امکان پذیر است.

یالینک

یالینک به علت کارایی بالا و استفاده آسان به سرعت به پیشرو ترین برند در زمینه وسایل ارتباطی با قابلیت برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری تبدیل شد. یالینک طیف گسترده ای از تلفن های کنفرانسی IP و با قابلیت برقراری تماس تصویری را به بازار عرضه کرده است. در ادامه به دو محصول این برند با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

تلفن یالینک مدل SIP-T48s

اگر شما به دنبال دستگاهی برای برقراری ارتباط پویا در کسب و کار خود هستید، یالینک دستگاهی را به بازار عرضه کرده که می‌تواند به تمام نیازهای کاربران خود از کاربران مبتدی تا حرفه ای پاسخ دهد. این تدبیر برای اطمینان از قطع نشدن جریان کار سازمان های اداری-تجاری و شرکت ها توسط کمپانی یالینک اندیشیده شده است. تلفن یالینک مدل SIP-T48s به همین منظور طراحی شده است. این مدل با صفحه نمایشگر رنگی هفت اینچی امکان جابجایی آسان و بسیار سریع بین برنامه ها و صفحات را برای کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر این، با فناوری صدای Optima HD وضوح صدا بسیار افزایش می‌یابد.

این مدل از تلفن های یالینک از 16 اکانت SIP و 2 پورت گیگابیت پشتیبانی می‌کند و با این ویژگی تمام تماس ها با کیفیت بالا انجام می‌شود.

تلفن یالینک مدل CP960

دستگاه تلفن CP960 یک تلفن کنفرانسی است که دارای ویژگی های چشمگیر و ظاهری با ظرافت بالا و چشم نواز است که با هدف به وجود آوردن تماس کنفرانسی فراموش نشدنی و با کیفیت بالا برای کاربران خود تولید شده است. این دستگاه به تکنولوژی عایق کردن صدا مجهز است و با حذف تمام صداهای پس زمینه، گفتگویی با کیفیت و کنفرانسی بدون اختلال را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

تلفن مدل CP960 با برد 6 متری و 360 درجه استفاده از آن را بسیار آسان تر می‌کند و آزادی عمل بیشتری در استفاده از دستگاه را به کاربر می‌دهد. قابلیت شگفت انگیز دیگری که در این مدل گنجانده شده قابلیت اضافه شدن آسان 5 مخاطب دیگر به تماس در مکان های مختلف به صورت همزمان با کیفیت صدای خیلی بالا می‌باشد.

نتیجه گیری

گرچه دو کمپانی یالینک و گرند استریم برای بالا بردن رتبه خود نسبت به دیگری با یکدیگر در رقابت هستند، اما هر کدام از این برند ها به نیاز های خاصی از کاربران پاسخ می‌دهند. یالینک برندی مقرون به صرفه و با ویژگی های خوب و استاندارد است؛ به خصوص در زمینه تولید طیف های مختلف تلفن های رومیزی. گرند استریم سعی کرده با قرار دادن قابلیت های متنوع در مدل های مختلف خود به خصوص در تلفن های کنفرانسی برای مثال تعبیه پورت های گیگابیت خودکار در آنها به اکثر نیازهای کاربر پاسخ دهد. به صورت کلی اگر کسب و کار شما بیشتر حول محور برگزاری کنفرانس های مختلف می‌چرخد برند گرند استریم در این زمینه هوای شما را خواهد داشت و اگر به دنبال یک تلفن رومیزی شیک و با کارایی بالا هستید، یالینک انتخاب بسیار مناسبی برای شما می‌باشد. در نهایت شما می توانید محصولات هر دو برند یالینک و گرند استریم را از فروشگاه معتبری به نام آی پی سورنا با بهترین کیفیت ، گارانتی معتبر و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. مهندسین آی پی سورنا همواره آماده ی پاسخگویی به شما مخاطبان گرامی می باشند.