شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که فایل ورد خود را در یک سیستم دیگر اجرا می‌کنید، بدلیل اینکه آن سیستم فونت متن شما را ندارد، مشکلاتی مثل به هم ریختگی فونت برای متن شما ایجاد می‌شود؛ یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر چنین اتفاقاتی تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف است. بدین ترتیب صفحات ورد شما به یک تصویر تبدیل می‌شوند و امکان وارد آمدن ایرادات به آنها وجود ندارد. اما چگونه می‌توان یک سند با فرمت Word را به یک فایل با فرمت PDF تبدیل کرد؟

برای بررسی چگونگی تبدیل اسناد ورد به پی‌دی‌اف با ما همراه باشید.

تبدیل سند ورد به پی‌دی‌اف

اگر از نسخه دسکتاپ Microsoft Word استفاده می‌کنید، بهترین و ساده‌ترین راه برای تبدیل یک سند به PDF استفاده از منوی خود ورد است. برای این کار ابتدا از نوار منوی بالای صفحه تب File را انتخاب کنید.

چگونه یک فایل Word را به PDF تبدیل کنیم؟

 در صفحه مربوط به تب فایل، گزینه Save As را از نوار سمت چپ انتخاب کنید.

چگونه یک فایل Word را به PDF تبدیل کنیم؟

مسیر ذخیره کردن فایل را انتخاب کنید.

چگونه یک فایل Word را به PDF تبدیل کنیم؟

حالا روی علامت مثلث کوچک در باکس مربوط به انتخاب نوع فرمت فایل کلیک کنید و سپس از میان لیست موجود گزینه *.pdf را انتخاب نمایید.

چگونه یک فایل Word را به PDF تبدیل کنیم؟

همچنین می‌توانید قبل از کلیک روی گزینه ذخیره نام فایل را نیز نسبت به فرمت Word آن تغییر دهید. پس از ذخیره کردن، فایل pdf بصورت اتوماتیک اجرا خواهد شد.

چگونه یک فایل Word را به PDF تبدیل کنیم؟

اگر از Microsoft Word استفاده نمی‌کنید چه باید کرد؟

درصورتی که سند متنی شما در ورد نوشته نشده باشد، باید به سراغ گزینه‌های دیگر برای تبدیل متن به یک سند پی‌دی‌اف بروید. در اینجا چند گزینه محدود را به شما معرفی می‌کنیم:

Google Drive

می‌توانید سند متنی خود را در گوگل درایو آپلود کنید، آن را به یک سند گوگل تبدیل کنید و سپس سند را به یک فایل پی‌دی‌اف تبدیل نمایید. این کار در شرایطی که شما یک سند متنی ساده و بدون فرمت‌دهی مختلف داشته باشید، همچنین یک حساب کاربری گوگل نیز برای انجام این کار الزامی است.

سایت‌های تبدیل فایل

سایت‌های مختلفی برای تبدیل رایگان یک فایل ورد به پی‌دی‌اف وجود دارد. در اینجا سایت freepdfconvert.com را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از ویژگی‌های بارز این سایت می‌توان به امنیت و سرعت بالا اشاره کرد. همچنین این سایت از یکسری قالب‌های متون نیز پشتیبانی می‌کند.

می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی و کامل‌تر موجود در سایت یک حساب کاربری ایجاد کنید و مبلغی را بعنوان اشتراک پرداخت نمایید.

LibreOffice

یک ابزار منبع باز برای مجموعه آفیس که علاوه‌بر نام، ویژگی‌های مشابه با این مجموعه را نیز دارا است. با استفاده از این ابزار می‌توانید حتی فایل ورد خود را در آن اجرا کنید و سپس آن را تبدیل به یک فایل pdf نمایید.