بستن و اجرای مجدد Google Chrome راه حل خوبی برای مشکلات مختلف است. زمانی که گوگل کروم به دلایل مختلف مصرف رم بسیار بالایی دارد یا تعداد زیادی پنجره باز کرده‌اید و سیستم بسیار کند شده، یکی از بهترین روش‌های حل کردن مشکل این است که در صورت امکان آن را ری‌استارت کنید.

یکی از قابلیت‌های گوگل کروم این است که می‌توان آن را به گونه‌ای Restart کرد که تب‌های باز شده تدریجاً بارگذاری شوند. در این صورت مرورگر سبک‌تر و ساده‌تر اجرا می‌شود. در ادامه به روش ری‌استارت سریع و سبک مرورگر گوگل کروم می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

chrome://restart

برای ری‌استارت کردن گوگل کروم می‌توانید از آدرس chrome://restart استفاده کنید. با تایپ کردن این آدرس در نوار آدرس مرورگر و فشار دادن کلید Enter کیبورد، ناگهان تمام پنجره‌ها و تب‌های باز در مرورگر کروم بسته می‌شوند و پس از مدتی کوتاه کروم از نو اجرا می‌شود.

اگر هر از گاهی می‌خواهید با همین روش کروم را بسته و مجدداً باز کنید، توصیه می‌کنیم که آدرس chrome://restart را به عنوان یک بوک‌مارک در نوار بوک‌مارک کروم اضافه کنید تا با کلیک روی آن، کروم ری‌استارت شود.

نحوه ری‌استارت سریع و سبک گوگل کروم

برای افزودن بوک‌مارک، ابتدا کلید Ctrl + Shift + O را فشار دهید تا ابزار مدیریت بوک‌مارک‌های گوگل کروم اجرا شود. سپس روی آیکون منو کلیک کنید و گزینه‌ی Add new bookmark را انتخاب نمایید.

در بخش URL یا آدرس صفحه‌ی وب از آدرس chrome://restart استفاده کنید و در فیلد Name هم نامی مناسب تایپ کنید و سپس روی Save کلیک کنید. دقت کنید که اگر نمایش نوار بوک‌مارک‌ها فعال باشد و بوک‌مارک جدید را نیز در فولدرهای زیرمجموعه قرار ندهید، در نوار زیر فیلد آدرس دیده خواهد شد. برای آشکار کردن همیشگی نوار بوک‌مارک‌ها از کلید میانبر Ctrl + Shift + B استفاده کنید.

نحوه ری‌استارت سریع و سبک گوگل کروم

یک روش ساده برای بارگذاری تدریجی تب‌های گوگل کروم پس از راه‌اندازی، استفاده از افزونه‌ای به اسم Native Lazy Tab است.