استفاده از اپلیکیشن‌های لیست وظایف یا To-Do List، این روزها تدریجاً متداول می‌شود. برای امور روزانه مثل خریدهای منزل و همین‌طور مسائل شغلی می‌توانید از اپ‌های لیست وظیفه استفاده کنید تا هیچ کار یا خریدی فراموش نشود.

برخی از اپ‌های لیست وظیفه، قابلیت Sync یا همگام‌سازی دارند که مزیت مهمی است. کاربر می‌تواند لیست وظیفه را در ویندوز ایجاد کند و همان لیست را در اندروید داشته باشد و همین‌طور اگر موردی را انجام داد و در اندروید تیک آن را زد، لیست موجود در سیستم ویندوز هم همین تغییر را منعکس می‌کند.

قبلاً در مقاله‌ای به معرفی تعدادی از این اپلیکیشن‌ها پرداختیم در این بخش نیز تعدادی دیگر را معرفی می‌کنیم.

برای مطالعه کردن بخش اول به مقاله‌ی زیر رجوع کنید:

Any.do تلفیق لیست وظیفه و تقویم هوشمند

نرم‌افزار دستاپی و اپ Any.Do برای اندروید و iOS، رابط کاربری ساده و خلوتی دارد که استفاده از آن را لذت‌بخش می‌کند. اگر از لینوکس یا سایر سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب این سرویس استفاده کنید.

بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی (بخش دوم)

می‌توانید انواع لیست وظیفه را در اپلیکیشن Any.Do ایجاد کنید و موارد را به ترتیب تاریخ مشاهده کنید تا کاری از قلم نیافتد. در واقع اپلیکیشن Any.Do‌ به گونه‌ای طراحی شده که نوعی تقویم هوشمند محسوب می‌شود.

این اپلیکیشن رایگان است و با ایجاد حساب کاربری می‌توانید از آن در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید.

DropTask و لیست کارها به صورت پروژه

اپلیکیشن لیست وظیفه DropTask برای مدیریت کارها طراحی شده است. در واقع به جای لیست وظیفه، می‌بایست از پروژه‌ها برای دنبال کردن امور استفاده کنید. البته قابلیت مشخص کردن اولویت‌ها وجود دارد و کاری که می‌بایست زودتر انجام شود، در صدر لیست قرار می‌گیرد.

بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی (بخش دوم)

نسخه‌ی رایگان DropTask همه‌ی قابلیت‌های پایه را دارد اما اگر بخواهید برای کارهای تیمی از این اپلیکیشن جالب استفاده کنید، می‌بایست نسخه‌ی پولی آن را تهیه کنید.

Microsoft To-Do اپی محبوب و ساده

مایکروسافت هم اپلیکیشن لیست وظیفه‌ی جالبی دارد که نه تنها در میان کاربران ویندوز بلکه بین کاربران اندروید و iOS نیز محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. در تمام سیستم عامل‌ها می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب سرویس Microsoft To-Do استفاده کنید و اگر از کاربران اندروید و iOS و یا ویندوز باشید، اپلیکیشن آن نیز قابل استفاده است.

اپلیکیشن Microsoft To-Do مثل دیگر اپلیکیشن‌های محبوب در این عرصه، قابلیت نمایش یادآوری‌ها برای کارهای مهم را دارد. به علاوه می‌توانید وظایف یا تسک‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

طراحی ظاهری ساده و خلوت است و خوشبختانه تم تاریک برای کاهش خستگی چشم و البته مصرف باتری پیش‌بینی شده است. در صورت نیاز می‌توانید از این سرویس به همراه Outlook که اپلیکیشن مخصوص ایمیل است، استفاده کنید.

Remember the Milk با امکانات کامل و عالی

اپلیکیشن لیست وظیفه‌ای به اسم Remember the Milk، یکی از کامل‌ترین اپ‌ها در این عرصه است. نام این اپ به معنی "شیر را به خاطر داشته باش" است اما برخلاف این نام عامیانه، برای ایجاد انواع لیست وظیفه طراحی شده است.

بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی (بخش دوم)

در این اپ می‌توانید علاوه بر ایجاد لیست‌ها، لیست زیرمجموعه بسازید، از برچسب‌ها برای دسته‌بندی کردن امور استفاده کنید، اولویت کارها را مشخص کنید، فایل به لیست‌ها پیوست کنید و همین‌طور از قابلیت‌های جالب این اپ برای مجتمع‌سازی در دیگر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

این اپ توانمند که شاید بهترین گزینه در میان اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف یا لیست وظایف است، نسخه‌ی مخصوص ویندوز، مک‌او‌اس، لینوکس، اندروید، iOS و حتی نسخه‌ی مخصوص محصولات Blackberry دارد.