این روزها اپ‌ها و نرم‌افزارهای زیادی برای مدیریت کارها به صورت لیست وظایف یا To-Do List وجود دارد. برخی اپ‌ها و برنامه‌ها برای چند سیستم عامل طراحی شده‌اند و قابلیت همگام‌سازی وجود دارد. لذا می‌توانید در ویندوز موردی به لیست وظیفه اضافه کنید و در اندروید لیست آپدیت‌شده را مشاهده و استفاده کنید. در این مقاله با چنین اپ‌هایی آشنا می‌شویم.

اپ‌های لیست وظیفه به خصوص برای افرادی که سرشان حسابی شلوغ است، ضروری به نظر می‌رسند. با این اپ‌ها و نرم‌افزارها، کارهای ساده مثل خرید نان یا شیر و همین‌طور کارهای پیچیده مثل نوشتن کد برای بخشی از یک پروژه‌ی برنامه‌نویسی، فراموش نمی‌شود.

برخی اپ‌های لیست وظیفه، صرفاً برای پلتفرم خاصی مثل اندروید یا iOS طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای ویندوز و لینوکس و مک‌او‌اس و همین‌طور سیستم عامل وسایل پوشیدنی مثل watchOS اپل و Wear OS گوگل طراحی شده‌اند. برخی قابلیت همگام‌سازی یا Sync‌ ندارند اما برخی دیگر با این قابلیت مفید، لیست وظایف یا لیست‌های وظایف را در همه‌ی پلتفرم‌ها یکسان می‌کنند.

قبلاً به معرفی برخی از اپ‌های یادداشت‌نویسی و لیست وظیفه پرداختیم:

در این مقاله می‌خواهیم با اپلیکیشن‌های To-Do List که قابلیت همگام‌سازی دارند، آشنا شویم. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند در گوشی یا کامپیوتر خویش، لیست وظیفه بسازد و در وسیله‌ای دیگر، تیک کارهای انجام شده را بزند و یا برعکس. لیست وظیفه با دسترسی به اینترنت، بروزرسانی می‌شود و همیشه آخرین تغییرات در گوشی و کامپیوتر مشاهده می‌شود.

Wunderlist برای کارهای گروهی با امکانات عالی

اپلیکیشن Wunderlist یکی از اپ‌های محبوب است چرا که قابلیت‌های متنوع و کاربردی زیادی دارد. در آن می‌توان چند نوع لیست وظیفه به تناسب سلیقه و نیاز ایجاد کرد. می‌توان با اضافه کردن هشتگ به موارد یک لیست، موارد را دسته‌بندی کرد و همین‌طور می‌توان کاری را به دیگران واگذار کرد.

معرفی بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی یا Sync

در واقع قابلیت‌های همکاری که در این اپ پیش‌بینی شده، برای استفاده‌های گروهی یا خانوادگی بسیار عالی و کاربردی است. برای این نوع استفاده می‌توانید از قابلیت نوشتن نظر و کامنت هم استفاده کنید و پیرامون وظایف و امور بحث کنید.

و صد البته قابلیت همگام‌سازی بین وسایل مختلف وجود دارد. این اپلیکیشن نسخه‌ای مخصوص تمام سیستم عامل‌های پرکاربرد امروزی دارد و به صورت رایگان قابل استفاده است. البته مایکروسافت Wunderlist را با اپلیکیشن مشابهی به اسم Microsoft To-Do جایگزین می‌کند که این اپ هم بسیار عالی و به آن اشاره خواهیم کرد.

Todoist اپی ساده برای همه‌ی وسایل حتی ساعت هوشمند

اپلیکیشن Todoist ظاهری ساده و کاربردی دارد که به خصوص برای کاربران Gmail آشنا به نظر می‌رسد. در این اپ قابلیت مشخص کردن تاریخ انقضاء یا در واقع مهلت انجام کار وجود دارد. زمانی که به تاریخ نهایی نزدیک می‌شوید، نوتیفیکیشن‌هایی جهت یادآوری انجام کار نمایش داده می‌شود. می‌توانید برای امور تکراری، مهلت انجام تکراری مشخص کنید تا به صورت خودکار و با تکرار، به لیست وظیفه اضافه شود.

در اپ Todoist نمودارهای پیشرفت کارها نیز به صورت جالبی نمایش داده می‌شود و کاربر را نسبت به تکمیل امور، مشتاق‌تر می‌کند.

معرفی بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی یا Sync

قابلیت همگام‌سازی این نرم‌افزار و اپلیکیشن آن نیز بسیار عالی کار می‌کند. به علاوه نسخه‌ی مخصوص Apple Watch و ساعت‌های هوشمند اندرویدی دارد.

Google Tasks و مدیریت وظایف در جیمیل و تقویم گوگل

اگر از کاربران Gmail هستید و اپلیکیشنی برای لیست وظایف می‌خواهید که با این سرویس ایمیل، مجتمع‌سازی شده باشد و در واقع بتوانید حین بررسی کردن ایمیل‌ها، در صورت نیاز مواردی را به لیست وظایف خویش اضافه کنید، سرویس Google Tasks بهترین گزینه است. حین کار با جیمیل یا سرویس تقویم گوگل، می‌توانید در سمت راست روی آیکون آبی‌رنگ Tasks کلیک کنید تا پنل مدیریت کارها نمایان شود.

معرفی بهترین اپ‌های لیست وظایف یا To-Do List با قابلیت همگام‌سازی یا Sync

در پنل وظایف قابلیت اضافه کردن Task یا وظیفه و مشخص کردن تاریخ و ساعت انقضاء برای یادآوری وجود دارد. البته می‌توانید مستقیماً از ایمیل‌ها هم برای ایجاد وظیفه‌ی جدید استفاده کنید.

گوگل نسخه‌ی اندرویدی و iOS اپلیکیشن Google Tasks را منتشر کرده است. برای سایر پلتفرم‌ها یعنی ویندوز و لینوکس و مک‌او‌اس، می‌توانید اکستنشن آن را روی مرورگر Chrome نصب کنید و در واقع اپ مستقل دیگری در حال حاضر ارایه نشده است.

Evernote اپی قدرتمند برای یادداشت‌نویسی

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Evernote یکی از محبوب‌ترین اپ‌ها برای نوشتن یادداشت متنی به همراه عکس‌ها و صفحاتی از اینترنت است. اما این اپلیکیشن برای ساخت لیست وظیفه به شکلی ساده نیز کاربرد دارد. می‌توانید لیست ساده‌ای از کارها ایجاد کنید که البته هر مورد دارای یک چک‌باکس است و زمانی که کار را تکمیل کردید، تیک آن مورد را بزنید.

علاوه بر لیست موارد، می‌توانید لیست به صورت تصویری یا لیستی حاوی فایل پیوست یا حتی لیستی حاوی طرح‌هایی که رو صفحه‌ی گوشی کشیده‌اید هم بسازید و به عنوان لیست وظیفه استفاده کنید.

قابلیت همگام‌سازی Evernote استفاده از لیست ساخته شده در اندروید، iOS، ویندوز و مک‌او‌اس را ساده می‌کند.