یکی از سرویس‌هایی که در شبکه‌ی اجتماعی توییتر ارایه شده، سرویسی به اسم Twitter Blue است. با ثبت نام در این سرور می‌توانید توییت‌ها را undo و در واقع لغو ارسال کنید و همین‌طور پیام‌ها و مقالات را بدون دیدن تبلیغات مطالعه کنید و چند قابلیت مفید دیگر نیز اضافه می‌شود. ولیکن برای ثبت نام در توییتر بلو می‌بایست هزینه کرد.

ثبت نام در Twitter Blue هم از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن تحت وب توییتر امکان‌پذیر است و هم در اپلیکیشن موبایل آن برای اندروید و آیفون و آیپد این قابلیت وجود دارد. در ادامه نحوه‌ی ثبت نام در توییتر بلو را شرح می‌دهیم.

توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و کاربرد اصلی آن، اشتراک‌گذاری جملات کوتاه با موضوعات مختلف است. بیشتر کاربران از توییتر برای دنبال کردن اخبار و افکار و شخصیت‌ها استفاده می‌کنند. گزینه‌ی جدیدی که اخیراً در توییتر اضافه شده، Twitter Blue است. شاید برای شما هم سوال شده که:

Twitter Blue چیست و چه تفاوتی با توییتر معمولی دارد؟

لذا ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تفاوت Twitter Blue با اکانت معمولی توییتر چیست؟

برای استفاده از توییتر بلو یا آبی می‌بایست ماهانه ۲.۹۹ دلار هزینه کنید. در مقابل امکانات اضافی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در Twitter Blue می‌توانید توییت‌هایی که قبلاً ارسال کرده‌اید را حذف کنید، می‌توانید مقالاتی که پربازدید و به اصطلاح ترند شده را ببینید، امکان بوک‌مارک یا علامت‌گذاری محتوا وجود دارد و می‌توانید فولدرهایی برای محتوای علامت‌گذاری شده بسازید. در توییتر بلو برخی از تبلیغات نیز نمایش داده نمی‌شود که شاید مزیت مهم و بزرگی باشد.

توجه کنید که در توییتر بلو نیز تبلیغات در بخش تایم‌لاین نمایش داده می‌شود. به علاوه محدودیت‌هایی در آن وجود دارد. به عنوان مثال نمی‌توانید توییت‌ها را ویرایش کنید و همین‌طور نمی‌توانید گفتگوها را حذف کنید. برخی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی که سرویس توییتر آبی را خریداری کرده‌اند، از فقدان برخی امکانات گله دارند و ترجیح می‌دهند که در ماه‌های بعدی هزینه‌ای برای استفاده از این سرویس خاص توییتر پرداخت نکنند. اما برخی دیگر نیز از آن رضایت دارند.

برای ثبت نام کردن در سرویس Twitter Blue هم می‌توانید از مرورگرهای اینترنت در ویندوز و مک‌او‌اس و غیره استفاده کنید و هم از طریق اپلیکیشن Twitter برای اندروید یا آیفون و آیپد، این کار را انجام دهید.

نحوه ثبت نام در Twitter Blue

ابتدا وب‌سایت توییتر را باز کنید و با وارد کردن مشخصات اکانت خویش، لاگین کنید. گزینه‌ی Twitter Blue در ستون کناری دیده می‌شود. برای دسترسی به این ستون، روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی صفحه کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در Twitter Blue و تفاوت آن با توییتر معمولی

اکنون روی Twitter Blue کلیک کنید. گام بعدی وارد کردن اطلاعات پرداخت است.

آموزش ثبت نام در Twitter Blue و تفاوت آن با توییتر معمولی

آموزش ثبت نام در Twitter Blue و تفاوت آن با توییتر معمولی

در صورت استفاده از اپلیکیشن موبایل توییتر، مراحل کار به صورت زیر است:

ابتدا اپلیکیشن توییتر را اجرا کنید.

به صفحه‌ی پروفایل بروید.

روی Twitter Blue تپ کنید.

اطلاعات پرداخت را وارد کنید.

در نهایت روی Subscribe تپ کنید تا ثبت نام شما تأیید شود.