گوگل در نسخه‌ی ۷۴ مرورگر Chrome، حالت تاریک یا تم مشکی را به صورت آزمایشی اضافه کرده است. برای فعال کردن تم مشکی یا Dark Mode در کروم مخصوص اندروید می‌بایست از صفحه‌ی فلگ‌ها استفاده کنید و فلگ خاصی را تغییر بدهید و سپس به صفحه‌ی تنظیمات مراجعه کنید و سوییچ Dark Mode را در حالت فعال قرار دهید. لذا روش کار با نسخه‌ی تحت ویندوز یا مک‌او‌اس Chrome اندکی متفاوت و البته بسیار ساده است.

در ادامه به روش فعال کردن حالت تیره در نسخه‌ی اندرویدی مرورگر کروم می‌پردازیم. با ما باشید.

قبل از هر چیز توجه کنید که قابلیت فعال کردن تم مشکی در نسخه‌ی ۷۴ مرورگر گوگل کروم اضافه شده است. لذا پیش از هر کاری می‌بایست به اپلیکیشن Play Store گوگل را اجرا کنید و در بخش آپدیت‌ها، مرورگر کروم را بروزرسانی کنید.

نحوه فعال کردن تم مشکی کروم در اندروید

برای باز کردن صفحه‌ی فلگ‌ها، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر کروم وارد کرده و Enter را فشار دهید.

chrome://flags

در این صفحه می‌توانید به کمک کادر جستجو، فلگ موردنظر را سرچ کنید. لذا در کادر جستجو عبارت #enable-android-night-mode را وارد کنید تا فلگ موردنظر، در صدر نتایج قرار بگیرد.

روش سریع‌تر این است که به جای باز کردن صفحه‌ی فلگ‌ها و جستجوی فلگ، مستقیماً از آدرس زیر استفاده کنید:

chrome://flags/#enable-android-night-mode

اکنون روی منوی کرکره‌ای فلگ Android Chrome UI dark mode تپ کنید و به جای گزینه‌ی Default که در واقع حالت غیرفعال است، گزینه‌ی Enabled را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن پوسته‌ی مشکی Chrome در اندروید

آموزش فعال کردن پوسته‌ی مشکی Chrome در اندروید

اکنون مرورگر کروم را ببندید و از نو اجرا کنید. می‌توانید روی دکمه‌ی RELAUNCH NOW پایین صفحه تپ کنید تا بستن و اجرای مجدد کروم سریعاً انجام شود.

اکنون قابلیت فعال کردن حالت تاریک یا Dark Mode وجود دارد. برای فعال کردن این حالت، کافی است روی منوی سه‌نقطه‌ای کروم تپ کنید و گزینه‌ی Settings را لمس کنید. در صفحه‌ی اصلی تنظیمات مرورگر کروم برای اندروید، گزینه‌ی Dark mode اضافه شده است. این گزینه را لمس کنید و در صفحه‌ی بعدی، سوییچ موجود را در وضعیت فعال قرار دهید.

آموزش فعال کردن پوسته‌ی مشکی Chrome در اندروید

آموزش فعال کردن پوسته‌ی مشکی Chrome در اندروید

به این ترتیب کروم با پوسته‌ی تاریک نمایان می‌شود. البته اگر بلافاصله پوسته‌ی کروم تغییر نکرد، می‌توانید اپلیکیشن Chrome را از لیست اپ‌های اخیر حذف کنید و آن را مجدداً اجرا کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دکمه‌ی باز کردن لیست تب‌ها در حالت Dark mode کروم، واضح نیست بلکه نسبتاً تیره است و این از اشکالات Dark Mode فعلی است. این قابلیت در حال حاضر آزمایشی است و تدریجاً تمام اشکالات موجود برطرف می‌شود و در آینده به عنوان گزینه‌ای از تنظیمات معمولی و غیرآزمایشی مرورگر کروم، اضافه می‌شود.

آموزش فعال کردن پوسته‌ی مشکی Chrome در اندروید

نکته‌‌ی دیگر این است که حالت تاریک از نظر ظاهری شبیه به وب‌گردی در حالت ناشناس یا Incognito Mode است. این دو را اشتباه نگیرید!

برای فعال کردن تم مشکی کروم در ویندوز ۱۰، دو روش ساده وجود دارد که قبلاً بررسی کردیم: