در مک‌بوک و آی‌مک برای مدیریت فایل معمولاً از اپلیکیشن Finder استفاده می‌شود که یکی از اپ‌های اصلی سیستم عامل macOS است. برای اجرا کردن سریع‌تر فایندر می‌توانید آیکون آن را روی داک پایین یا روی دستاپ قرار دهید. اما معمولاً سریع‌ترین روش استفاده از کلید میانبر است.

در ادامه به نحوه اجرا کردن Finder با چند کلید کیبورد می‌پردازیم.

سریع‌ترین روش اجرا کردن اپلیکیشن فایندر در مک‌های اپل، استفاده از چند کلید کیبورد است. در این صورت پنجره‌ای به اسم Finder Search Window باز می‌شود که مخصوص جستجو کردن فایل‌ است و در حقیقت بخشی از Finder است. 

شورت‌کات اجرا کردن اپلیکیشن Finder کلید ترکیبی Option + Command + Space است.

به این ترتیب پنجره‌ی جستجو که شبیه به تصویر زیر است، باز می‌شود:

سریع‌ترین روش باز کردن پنجره‌ی Finder در مک‌های اپل

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در ستون کناری این پنجره‌ی خاص، مثل دیگر پنجره‌های فایندر نمایی از فولدرهای پرکاربرد دیده می‌شود. بالای پنجره هم نوار ابزار همیشگی Finder موجود است.

پس از باز کردن پنجره‌ی جستجو کردن فایندر، می‌توانید پنجره‌ی دومی باز کنید که پنجره‌ای معمولی است. برای این منظور هم می‌توانید از کلید میانبر استفاده کنید.

شورت‌کات باز کردن پنجره‌ی جدید در Finder، کلید ترکیبی Command + N است.

سریع‌ترین روش باز کردن پنجره‌ی Finder در مک‌های اپل

اگر این شورت‌کات‌ها از نگاه شما مطلوب نیست و پیچیده به نظر می‌رسد،ر می‌توانید از اپلیکیشن‌های جانبی برای مدیریت کردن شورت‌کات‌ها استفاده کنید و شورت‌کات دلخواه تعریف کنید. به عنوان مثال می‌توانید از Quicksilver یا Spark استفاده کنید. روش دیگر این است که از اپلیکیشن Automator که از اپ‌های اصلی مک‌او‌اس و محصولات اپل است، استفاده کنید.