چکیده : در این مقاله قصد داریم در رابطه با نرم افزار های مهندسی معماری و معرفی سایتی معتبر در حوزه انجام پروژه های معماری و نرم افزارهای مربوط به این رشته مانند نرم افزار راینو ، گرس هاپر ، اتوکد ، رویت و ... و همچنین بیان ویژگی های یک سایت معتبر برای سفارش پروژه معماری صحبت کنیم.

معرفی سایت معتبر برای انجام پروژه با نرم افزارهای معماری

در این مقاله قصد داریم در رابطه با نرم افزار های مهندسی معماری و معرفی سایتی معتبر در حوزه انجام پروژه های معماری و نرم افزارهای مربوط به این رشته مانند نرم افزار راینو ، گرس هاپر ، اتوکد ، رویت و ... و همچنین بیان ویژگی های یک سایت معتبر برای سفارش پروژه معماری صحبت کنیم.

نرم افزارهای کاربردی در رشته مهندسی معماری :

رشته مهندسی معماری یکی از پرطرفدارترین رشته های مهندسی است که تحصیل در آن به دلیل انجام کارهای طراحی و گرافیکی از جذابیت خاصی برخوردار است. انجام پروژه معماری با نرم افزارهای طراحی و تولید و مدلسازی همچون اتوکد ، رویت ، راینو ، گرس هاپر ، اسکچاپ ، دیزاین بیلدر ،انویمت ، تری دی مکس ، Vray ، فتوشاپ ، ایندیزاین و ... انجام می شود.این نرم افزارها بسیاری از عملکردهایشان شبیه به هم است اما خب در بسیاری از پروژه ها عملکردهایشان متفاوت و منحصر به فرد هست.

در اینجا به معرفی چند نرم افزار محبوب رشته می پردازیم :

AutoCAD: این نرم افزار یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین ابزارها در طراحی سه بعدی و نقشه برداری است. امکانات گسترده و سازگاری با سایر نرم افزارها، آن را به یکی از محبوب ترین ابزارها برای مهندسان معماری تبدیل کرده است.

Revit: برای طراحی ساختمان های بزرگ یا کارهای تیمی، Revit یکی از بهترین انتخاب ها است. این نرم افزار امکانات منحصر به فردی در طراحی و مدلسازی سه بعدی ارائه می دهد و قادر است به طور خودکار تغییرات را در ساختمان ها اعمال کند.

SketchUp: اگر به دنبال نرم افزاری هستید که به شما امکان طراحی سریع و آسان مدل های سه بعدی را بدهد، SketchUp یک گزینه عالی است. این نرم افزار برای مهندسان معماری، طراحان داخلی و طراحان لوگو بسیار مناسب است.

3ds Max: این نرم افزار برای ایجاد تصاویر و انیمیشن های واقع گرایانه استفاده می شود. برای ساخت مدل ها و اجسام سه بعدی و همچنین ایجاد تجسم کامل از ساختمان ها، 3ds Max یک ابزار قدرتمند است.

Rhino: این نرم افزار به طراحان معماری و طراحان صنعتی امکان می دهد مدل های پیچیده و سازگار با سیستم های تولید را ایجاد کنند. Rhino یکی از نرم افزارهای معروف است که برای طراحی شکل ها و ساخت و سازهای پیچیده استفاده می شود.

ویژگی های یک سایت معتبر برای انجام پروژه های معماری

ویژگی های یک سایت معتبر برای انجام پروژه با نرم افزارهای معماری

اما در اینجا میخواهیم در مورد یک سایت معتبر برای انجام پروژه های معماری صحبت کنیم تا بتوانید پروژه خود را با خیالی راحت در آن سفارش دهید.اما قبل از آن نیاز از پارامترهای یک سایت مورد اطمینان را ذکر کنیم

صفحه اصلی جذاب:

سایت باید با یک طراحی مدرن و جذاب روبرو شود تا کاربران را جذب کند.سایتی که محیط کاربری خوبی نداشته باشد و برای ثبت سفارش پروژه زمان زیادی را از ما تلف کند قطعا نمیتواند گزینه مناسبی برای ما باشد.صفحات سایت باید بسیار بروز و جذاب باشند و از سردرگمی کاربر جلوگیری کند.

ارتباط آسان با فریلنسر معماری:

سایت باید راه‌های ارتباطی مستقیم با معماران را فراهم کند، مانند فرم تماس، ایمیل یا شماره تلفن.یک سایت که ارتباط شما را با مجری و مهندس معماری فراهم نکند ممکن است نتواند بصورت کامل نیاز شما را به انجام دهنده کار منتقل نماید.پس بهتر از در جایی سفارش پروژه خود با نرم افزارهای معماری را ارسال کنید که امکان تماس مستقیم با مجری کار را داشته باشد.این امکان معمولا در سایت های فریلنسری موجود است.

امکانات جستجو در پروژه های معماری:

اگر دنبال پروژه ای آماده برای خود میگردید باید دنبال یک مرکز برای پیدا کردن پروژه موردنظر خود بیابید.سایت ایده آل باید امکان جستجوی سریع و آسان در پروژه‌ها را داشته باشد، تا شما بتوانید به سرعت به پروژه‌های مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

ارائه اطلاعات کامل فریلنسر معماری:

سایت باید اطلاعات مفصلی درباره معماران، تخصص‌ها، سابقه کار و مجوزهای لازم را ارائه دهد.در این صورت است که میتوانید به آنها اعتماد کنید.سایتی که هیچ اطلاعاتی از مجریان و فریلنسرهای خود در اختیار شما نمیگذارد قعطعا نامطئمن نر از سایتی است که رزومه مجریان و مهندس معماری و پروژه های انجام شده آنها بهمراه نظرات کاربران دیگر برای آن پروژه ها می باشد.

قیمت‌گذاری و شرایط پرداخت:

سایت باید قیمت‌ها و شرایط پرداخت را به طور شفاف و قابل فهمی ذکر کند.تغییر قیمت در حین انجام پروژه اصلا کار حرفه ای نیست و نمیتوان به سایتهایی که قیمت پروژه را بدون دلیل مشخصی تغییر میدهند اعتماد کرد.

امکانات امنیتی سایت:

سایت باید از امکانات امنیتی مطمئنی مانند رمزنگاری SSL برخوردار باشد تا اطلاعات شما در امان باشد.همچنین اگر پروژه ای دارید که نمیخواهید بصورت عمومی در اینترنت در دسترس همه قرار گیرد باید سایت این قابلیت را داشته باشد که پروژه ها را فقط به افرادی خاص که شما میخواهید نمایش دهد و قابل پیداشدن در گوگل نباشد.

امکان مشاهده نظرات کاربران :

سایت معتبر باید دیدگاه‌ها و نظرات کاربران قبلی را نمایش دهد تا شما بتوانید از تجربه‌های دیگران استفاده کنید.مثلا اگر پروژه ای را میخواهید به فریلنسری بسپارید باید بتوانید نظرات کاربران دیگری که با آن فریلنسر تجربه همکاری داشته اند را ببینید و بعد اقدام به همکاری با او نمایید.

پرسشنامه مشتری:

سایت باید دارای یک پرسشنامه جامع باشد که به شما کمک کند نیازها و خواسته‌های خود را در پروژه معماری به صورت دقیق مشخص کنید.منظور از پرسشنامه فرمی است که اطلاعات کامل پروژه را از شما دریافت نماید تا بعنوان تعریف دقیق پروژه معماری مورد بررسی قرار گیرد

زمانبندی پروژه معماری:

سایت باید یک زمانبندی شفاف برای انجام پروژه ارائه دهد تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی را برای پروژه خود انجام دهید.اگر طبق این زمان بندی کار به سرانجام نرسید طبق درخواست کارفرما کار کنسل و هزینه به ایشان عودت داده شود.

تمرکز بر جزئیات: سایت باید نشان دهد که معماران آن توجه خاصی به جزئیات دارند و به کیفیت کار و جزئیات ظاهری می‌پردازند.

سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک برای پروژه های معماری

داشتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) :

داشتن نماد اعتماد الکترونیک یک امتیاز بسیار عالی برای هر سایتی است از آن جهت که شما مطمئن می شوید که صاحب این سایت احراز هویت شده و دارای جا و مکان تایید شده توسط وزارت صمت است.پس برای انجام پروژه اتوکد ، رویت ، اسکچاپ و ... خود فقط به سایتهایی مراجعه کنید که دارای اینماد باشند.

لوگوی ستاد ساماندهی سایت های اینترنتی :

یک مجوز خوب دیگر داشتن لوگوی ساماندهی برای سایت است.این مجوز به سایتهایی داده می شود که مورد بازبینی قرار گرفته و از نظر هویت و سلامت تایید شده هستند.علاوه بر این در صورت انجام تخلف از طریق همین لوگو میتوانید از سایت دارنده شکایت کنید تا به شکایتتان رسیدگی شود.پس یکی دیگر از پارامتر های برون سپاری انجام پروژه راینو به سایت معتبر داشتن همین لوگو می باشد.

پاسخگویی آنلاین و 24 ساعته:

سایت باید امکان برقراری ارتباط آنلاین با معماران را فراهم کند تا بتوانید از طریق چت یا تماس تلفنی با آن‌ها صحبت کنید.اینکار باعث آرامش خاطر کارفرما می گردد و شانس موفقیت پروژه ها را به دلیل تعامل دائمی مجری و کارفرما بالا می برد.

ارائه نمونه کارهای انجام شده در سایت :

یک سایت معتبر باید نمونه‌هایی از پروژه‌های قبلی را به نمایش بگذارد تا شما بتوانید کیفیت و استانداردهای کارشناسان معماری را بررسی کنید.پس حتما به نمونه پروژه هایی که در حوزه مهندسی معماری و نرم افزارهای مرتبط با آن انجام شده دقت کنید و پس از اطمینان پیدا کردن از کیفیت کار اقدام به سفارش پروژه رویت یا دیگر نرم افزارها نمایید.

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی:

یک سایت پویا و معتبر قطعا دارای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین و .. است تا بتواند مطالب خود را منتشر کند و با مشتریان خود ارتباط بگیرد.اگر چنین سایتی را مشاهده کردید میتوانید برای انجام پروژه اسکچاپ یا دیگر نرم افزارهای مهندسی معماری به آن اعتماد نمایید.

تضمین و پشتیبانی پروژه :

سایت باید یک سیستم پشتیبانی کارآمد داشته باشد که به شما در طول فرآیند پروژه و پس از آن کمک کند.اینکه به محض تحویل پروژه هیچ پشتیبانی از سمت سایت ارائه نگردد نشان از اعتبار پایین سایت است.یک سایت معتبر برای انجام پروژه با نرم افزارهای معماری فرصتی چند روزه را به شما برای بررسی و ارسال ایرادات در صورت وجود به شما می دهد و با صبر و حوصله ایرادات پروژه را اصلاح می نماید.

معرفی سایت معتبر برای انجام پروژه با نرم افزارهای معماری

تخفیف‌های ویژه :

یک مرکز معتبر و با تجربه همیشه تخفیف هایی را برای مشتریان دائمی و کسانی که مشتری جدیدی را به سایت معرفی می کنند درنظر میگیرد.پس دنبال چنین سایتهایی باشید که طرح های تخفیفی خوبی دارند.

امکان تهیه گزارش و توضیحات برای پروژه:

سایتهای معتبر علاوه بر انجام یک پروژه گزارش و توضیحات لازم را نیز ارائه می نمایندپس حتما این مورد را در ارائه خدمات از آنجا باید استعلام گرفت.ارائه گزارش و آموزش پروژه برای بسیاری از کارفرمایان علی الخصوص دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.به همین دلیل سایت معتبر این امکان را برای پروژه های معماری فراهم می سازد.

بکارگیری از توان متخصصان حرفه‌ای هر نرم افزار:

در رابطه مجریان و متخصصانی که قرار است پروژه شما را انجام دهند پرس و جو نمایید و با پرسیدن سوالات تخصصی از آنها مطمئن شوید که در کار خود حرفه ای و متخصص هستند.یک سایت معتبر قادر است به سوالات فنی شما پاسخ درست دهد.باید مجریانی که در یک سایت فعال هستند قادر به پاسخ سوالات فنی شما در رابطه با نرم افزار مدنظر شما و پروژه ای که میخواهید با آن نرم افزار انجام شود باشند.

معرفی سایت معتبر برای انجام پروژه با نرم افزارهای معماری

کافه پروژه سایتی معتبر در انجام پروژه های معماری

کافه پروژه سایتی معتبر در انجام پروژه های معماری ، اتوکد ، رویت ، اسکچاپ ، راینو ، تری دی مکس ، دیزاین بیلدر ، ایندیزاین و ... :

ما در این مقاله همه ویژگی هایی که یک سایت معتبر انجام پروژه های معماری باید داشته باشد را ذکر نمودیم.اکنون میخواهیم یکی از این سایتها را به شما معرفی کنیم.سایت کافه پروژه یک سایت فریلنسری ست که با داشتن هزاران فریلنسر کاربلد در حوزه های مختلف علی الخصوص رشته معماری و نرم افزارهای آن پیشنهاد مناسبی برای سفارش پروژه شماست.کافه پروژه امکان ارتباط مستقیم با فریلنسر و متخصص معماری را برای شما فراهم می سازد.در این صورت شما بدون واسطه با مجری کار صحبت میکنید و به توافق میرسید.همچنین در کافه پروژه میتوانید رزومه هر فریلنسر را ببینید و با خیال راحت تر پروژه خود را برون سپاری نمایید.امکان استخدام و تماس تلفنی نیز با مجری را نیز دارید.در کافه پروژه می توانید خودتان هم بعنوان فریلنسر فعالیت نمایید و پروژه هایی را که قادر به انجامشان هستند را بعهده بگیرید و کسب درآمد کنید.برای فعالیت بعنوان کارفرما و یا فریلنسر در کافه پروژه کافیست از طریق لینک https://cafeprozhe.com در سایت ثبت نام کنید و نحوه کار با آن را فراگیرید.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09190974553 تماس بگیرید.