یکی از مشکلاتی که کاربران بعضی از آنتی ویروس ها دارند، نحوه حذف کامل است که شاید به سادگی نصب کردن آنتی ویروس نباشد. پس از دانلود آنتی ویروس mcafee total protection می‌توانید به سادگی آن را نصب کنید اما دقت کنید که ویندوز 11 به صورت پیش‌فرض دارای آنتی ویروس Microsoft Defender است که عملکرد و دقت خوبی دارد و اصولاً نیازی به نصب کردن بسته امنیتی و فایروال و آنتی‌ویروس دیگری نیست!

در ادامه به نحوه حذف کردن آنتی‌ویروس مکافی در ویندوز می‌پردازیم. با ما باشید.

ویژگی خوبی که در بعضی از آنتی‌ویروس‌ها و از جمله مکافی وجود دارد، قابلیت تست کردن و استفاده‌ی آزمایشی است. تا ۳۰ روز می‌توانید بدون هزینه کردن از McAfee استفاده کنید و اگر رضایت داشتید، برای خرید آن اقدام کنید و اگر ناراضی بودید، می‌توانید آن را آن‌اینستال کنید. نام کامل بسته امنیتی مکافی برای ویندوز، McAfee Total Protection است. در ادامه به نحوه‌ی حذف کامل McAfee Total Protection در ویندوز می‌پردازیم.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی

دقت کنید که در شروع کار باید همه‌ی پردازش‌ها و سرویس‌های پس‌زمینه که به مکافی مربوط می‌شود را ببندید چرا که در غیر این صورت مشکل حذف نصب آنتی ویروس مکافی شما را گرفتار می‌کند! اما چطور باید این کار را انجام داد؟

برای بستن اجباری سرویس‌های پس‌زمینه در ویندوز، مثل همیشه از Task Manager استفاده کنید. در ویندوز 11 می‌توانید روی نوار پایین صفحه راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه‌ی Task Manager‌ را انتخاب کنید. در ویندوزهای قدیمی و در واقع در تمام ویندوزها می‌توانید از کلید میانبر Ctrl + Shift + Esc در سمت چپ کیبورد استفاده کنید و تاسک منیجر را باز کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

اما گام بعدی که پیدا کردن پردازش مربوط به آنتی ویروس مکافی است: روی ستون Name در تب Processes کلیک کنید تا پردازش‌ها بر حسب نام مرتب شوند. اگر این تب را نمی‌بینید، روی More details کلیک کنید تا حالت کامل و پیشرفته تاسک منیجر ظاهر شود. روی پردازش‌های مربوط به آنتی ویروس مکافی کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی End Task کلیک کنید. روش دیگر راست‌کلیک و انتخاب همین گزینه است.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

دقت کنید که همه‌ی پردازش‌های آنتی ویروس مکافی را ببندید و هیچ موردی باز نماند. اگر در آنینستال مکافی با مشکل روبرو شده‌اید، می‌توانید یک بار دیگر تاسک منیجر را چک کنید و پردازش‌هایی که باز مانده را ببندید.

گام بعدی حذف نصب برنامه مکافی است که درست مثل سایر برنامه‌ها از طریق کنترل پنل یا برنامه تنظیمات صورت می‌گیرد. در واقع ویندوزهای جدید مثل ویندوز 11 می‌توانید از اپ Settings استفاده کنید و مکافی را حذف کنید. برای این کار کلید میانبر Win + i را بزنید تا اپ تنظیمات اجرا شود و سپس روی Apps در ستون کناری کلیک کنید و در ادامه روی Installed apps در سمت راست کلیک کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

در صفحه برنامه‌ها، مکافی را پیدا کنید و روی منوی سه نقطه روبروی آن کلیک کنید. با انتخاب Uninstall فرآیند حذف نصب آنتی ویروس مکافی در ویندوز آغاز می‌شود و مراحل بسیار ساده است.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

آموزش حذف آنتی ویروس مکافی در ویندوز 7 و ویندوزهای قدیمی

در ویندوزهای قدیمی‌تر نظیر ویندوز 7، برنامه‌ی تنظیمات وجود ندارد و باید از Control Panel برای حذف نصب برنامه‌ها استفاده کرد. بنابراین با جستجو در منوی استارت یا کلیک روی گزینه‌ی کنترل پنل، کنترل پنل را باز کنید. در ادامه روی Programs و سپس Programs and Features کلیک کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

در لیست برنامه‌ها روی McAfee کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی Uninstall/Change در بالای لیست برنامه‌های نصب شده کلیک کنید. پنجره‌ی حذف آنتی ویروس مکافی ظاهر می‌شود و مراحل بعدی ساده است.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

حذف نصب آنتی ویروس مکافی با برنامه MCPR

مکافی یک برنامه‌ی کمکی برای حذف کامل آنتی ویروس مکافی از ویندوز ارایه کرده که کار را ساده می‌کند. برای دانلود این اپلیکیشن به وب‌سایت رسمی مکافی مراجعه فرمایید.

نام این برنامه، مخفف عبارت McAfee Consumer Product Removal است. این اپلیکیشن را پس از دانلود کردن، اجرا کنید. روی Agree کلیک کنید که به معنی پذیرش قوانین استفاده است و روی Next کلیک کنید. مراحل بعدی را طبق راهنما و توضیحات دنبال کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

در نهایت فرآیند حذف برنامه مکافی آغاز می‌شود و MCPR حذف کامل آنتی ویروس مکافی را تکمیل می‌کند. در پایان سیستم را ریستارت کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

فعال کردن ویندوز دیفندر پس از حذف آنتی ویروس

پس از حذف کامل آنتی ویروس مکافی از ویندوز، فراموش نکنید که آنتی ویروس ویندوز دیفندر که نام جدید آن مایکروسافت دیفندر است را فعال کنید. برای این کار کافی است در اپ تنظیمات روی Privacy & security کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی Windows Security در سمت راست صفحه کلیک کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

در ادامه روی Virus & threat protection کلیک کنید و سپس در سمت راست صفحه، سوییچ فعالسازی اسکن دوره‌ای را فعال کنید.

آموزش حذف کامل آنتی ویروس مکافی در ویندوز

حذف کردن محصولات دیگری که مکافی ارایه کرده نظیر آنتی ویروس mcafee livesafe و غیره، مشابه حذف کردن آنتی ویروس مکافی است.

نظر شما در مورد آنتی ویروس مکافی چیست؟ آیا استفاده از مایکروسافت دیفندر برای سیستم شما کافی بوده یا دانلود آنتی ویروس mcafee total protection را ترجیح می‌دهید؟