همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر بسیاری از مردم کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند. از آنجایی هم که ما در عصر تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی زندگی می‌کنیم و همگی با آن به‌خوبی آشنایی داریم، بسیاری از صاحبین مشاغل در آغاز کار یک سایت فروشگاهی برای عرضه و فورش محصولات خود می‌سازند. اما آیا ساخت سایت فروشگاهی کار ساده‌ای است؟ آیا همه از پس انجام این‌کار برمی‌آیند؟ و... ما در این مطلب قصد داریم پاسخ پرسش‌های ایجاد شده در ذهن شما را بدهیم و ساده‌ترین و آسان‌ترین روش ساخت سایت فروشگاهی را به شما یاد دهیم. لذا در صورت تمایل تا پایان با ما همراه باشید.

ساخت سایت فروشگاهی برای کسب‌وکار شما یکسری مزایا دارد. مهم‌‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • معرفی بهتر کالا، محصولات و خدمات
  • ربودن گوی سبقت از رقبا
  • جذب مشتری
  • فروش بیشتر
  • و ...

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم؟

در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که روش‌های مختلفی جهت ساختن سایت فروشگاهی وجود دارد که در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

روش‌های ساخت سایت فروشگاهی:

  • خودتان دست به کار شوید و سایت فروشگاهی بسازید.

این روش یکی از راه‌های ساخت سایت فروشگاهی است. اما مشکلی که وجود دارد این است که طراحی سایت به این روش بسیار طولانی، پردردسر و دشوار است. چنانچه شما در این زمینه تخصص کافی نداشته باشید و نتوانید سایت مناسبی طراحی کنید؛ نه‌تنها زمان‌تان به هدر می‌رود بلکه به بازدهی خوبی نیز دست نخواهید یافت.

  • طراحی سایت خود را به دست افراد باتجربه و دارای مهارت در این زمینه بسپارید.

شما می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت و پرسش از اطرافیان شخصی را بیابید که در ازای اخذ پول برای شما سایت فروشگاهی بسازد. این روش نسبت به روش قبل پربازده‌تر، کوتاه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود اما بازهم مشکلات خاص خود را دارد. به عنوان مثال یافتن چنین شخصی زمان‌بر و هزینه‌بر است. از طرفی ممکن است شما پس از اتمام طراحی سایت فروشگاهی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نکنید.

  • فروشگاه‌ساز؛ آسان‌ترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌ساز یکی از ساده‌ترین، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است. در ادامه به‌طور مفصل به شرح این روش می‌پردازیم.

فروشگاه‌ساز؛ آسان‌ترین روش ساخت سایت فروشگاهی:

فروشگاه‌ساز‌ها در حقیقت نوعی نرم‌افزار هستندکه مبتنی بر وب طراحی شده و در کمترین زمان ممکن سایت فروشگاهی طراحی می‌کنند. این تکنولوژی از سرعت و امکانات بسیار بالایی برخوردار است. کاربران چنین سایت‌هایی می‌توانند با پرداخت کمترین زمان و هزینه ممکن بهترین فروشگاه اینترنتی را برای کالا و محصولات خود بسازند.

مزایای استفاده از فروشگاه‌ساز:

  • صرفه‌جویی در هزینه
  • صرفه‌جویی در زمان
  • راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به بهترین شکل ممکن
  • ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان و بازار هدف
  • به‌روزرسانی و ارتقا فروشگاه به‌طور مکرر

انواع فروشگاه‌ساز

فروشگاه‌ساز‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • فروشگاه‌سازهای کد باز(open source)
  • فروشگاه‌ساز های اشتراکی(SaaS)

فروشگاه‌ساز کد باز:

این فروشگاه‌سازها رایگان عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و تنها با تغییر تعدادی کد سایت فروشگاهی موردنظر خود را طراحی نمایید.

تنها مشکلی که چنین فروشگاه‌سازهایی دارند این است که این سایت‌ها فاقد پشتیانی هستند وکسی نیست که در این زمینه به شما کمک کرده و مشکلاتتان را حل نماید.

مورد دیگری که باید در مورد فروشگاه‌ساز‌های کد باز متذکر شد این است که اگر شما بخواهید از امکانات ویژه استفاده کرده و افزونه‌های مختلف و جدید را به سایت خود اضافه نمایید، بایستی حتماً هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.

فروشگاه‌سازهای اشتراکی:

همان‌طور که از نام این سایت‌ها مشخص است شما باید جهت بهره‌وری از خدمات این فروشگاه‌سازها هزینه پرداخت کرده و اشتراک ماهیانه و یا سالیانه دریافت نمایید.

با پرداخت یک هزینه اولیه تمامی خدمات فروش

گاه‌ساز در اختیار شما قرار می‌گیرد . به علاوه یک تیم پشتیبانی نیز در تمامی مراحل همراه شما است و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاه‌ترین زمان آن را برای شما برطرف می‌کند.

آسان‌ترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

ویژگی‌های و امکانات ارائه شده توسط فروشگاه‌سازها:

فروشگاه‌ساز امکانات بیشماری به کاربران خود ارائه می‌دهند. تعدادی از این امکانات شامل موارد زیر است:

  • لیست امکانات سایت فروشگاهی در فروشگاه‌سازها کامل و جامع است. این لیست شامل مواردی نظیر دسته‌بندی محصولات، ایجاد سبد خرید، امکان جستجو در میان محصولات موجود، درج توضیحات و تصویر برای هر محصول، درج لوگوی فروشگاه، اتصال به درگاه‌های بانکی، آموزش نحوه خرید به مشتریان، امکان ارسال کالا به روش‌های مختلف، نمایش سایت با حداکثر کیفیت در قالب‌های مجازی مختلف و... است.
  • قرار گرفتن در نتایج اول گوگل هنگام جستجو و بهبود سئو
  • قابلیت تغییر و انتقال فروشگاه‌ساز در صورت عدم رضایت
  • ارائه قالب‌های متنوع و جدید جهت ارتقا سایت فروشگاهی
  • پشتیبانی 24 ساعته جهت حل مشکلات موجود در زمینه سایت فروشگاهی
  • و...

در حال حاضر فروشگاه‌ساز‌های مختلفی در کشور ما فعال هستند. شما می‌توانید با هر بودجه و سلیقه‌ای که دارید فروشگاه‌ساز مطلوب خود را انتخاب کرده و طراحی سایت فروشگاهی خود را با خیالی آسوده به آن‌ بسپارید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب فروشگاه‌ساز حتماً به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و فروشگاه‌سازی را با بهترین امکانات و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه انتخاب کنید. در چنین شرایطی است که به بهترین بازدهی دست خواهید یافت.

سخن پایانی:

ما در مطلب بالا به معرفی تعدادی از روش‌های ساخت سایت فروشگاه اینترنتی پرداختیم و بیان کردیم که فروشگاه‌ساز آسان‌ترین روش موجود است. امیدواریم پس از مطالعه متن بالا بتوانید با استفاده از فروشگاه‌ساز سایت فروشگاه اینترنتی خود را به سهولت بسازید و در کسب‌وکار خود به موفقیت دست یابید. چنانچه مشکلی در زمینه ساخت سایت فروشگاهی داشتید حتماً از تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید. از اینکه وقت گران‌بهای خود را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاس‌گزاریم.