مرورگر اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر ثانوی در ویندوز ۱۰ موجود است اما بسیاری از کاربران از آن استفاده نمی‌کنند. در ویندوز ۱۰ در صورت عدم نیاز به Internet Explorer می‌توانید آن را به کلی حذف کنید.

در این مقاله روش حذف کامل Internet Explorer در ویندوز ۱۰ را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

حذف کردن اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و در واقع قابلیت خاصی به این مرورگر وابسته نیست در حالی که برخی ابزارها و قابلیت‌های ویندوز ۱۰ به مرورگر Edge نیاز دارند. به عنوان مثال در بخش جستجو برای باز کردن آدرس‌های اینترنتی از مایکروسافت اج استفاده می‌شود.

روش حذف کامل اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰

برای حذف کردن Internet Explorer می‌بایست از بخش Turn Windows features on or off کنترل پنل استفاده کنید. روش سریع این است که همین عبارت را جستجو کنید و روش دیگر این است که ابتدا Control Panel را سرچ کنید و آن را اجرا کنید.

آموزش حذف کامل اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰

در کنترل پنل نما را به حالت Category‌ تغییر بدهید و سپس روی Programs کلیک کنید.

آموزش حذف کامل اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰

در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی Turn Windows features on or off کلیک کنید.

آموزش حذف کامل اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰

در لیست Windows Feature تیک گزینه‌ی Internet Explorer 11 را حذف کنید و سپس روی OK کلیک کنید. در ادامه روی Yes کلیک کنید تا حذف اینترنت اکسپلورر ۱۱ تأیید شود.

آموزش حذف کامل اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰

حذف کردن اینترنت اکسپلورر ۱۱ اندکی طول می‌کشد و در ادامه می‌بایست سیستم را ری‌استارت کنید تا تغییرات عملی شود. دقت کنید که با کلیک روی دکمه‌ی Restart now سیستم همان لحظه ری‌استارت می‌شود. اگر فایل یا برنامه‌ای باز است، روی Don't restart کلیک کنید تا پس از ری‌استارت بعدی، تغییرات لازم اعمال شود.