آموزش - نرم افزار

آموزش اسکن کردن و انجام تنظیمات اسکنر در ویندوز ۱۰

اسکن کردن صفحات اسناد و کتاب‌ها و مجلات در ویندوز ۱۰ یکی از نیازهای کاربران است. نرم‌افزارهای زیادی برای ساده‌تر کردن فرآیند اسکن و در واقع برش زدن تصویر و بهینه‌سازی آن طراحی شده است. می‌توانید بدون نصب نرم‌افزار اضافی نیز اسکن را انجام دهید اما اگر به وفور از اسکنر استفاده می‌کنید، بهتر است یکی از نرم‌افزارهای جانبی را نصب کنید. مایکروسافت نیز اپلیکیشنی رایگان برای اسکن در ویندوز ۱۰ منتشر کرده است.

در ادامه به روش اسکن کردن به کمک اسکنرها و معرفی نرم‌افزاری برای اسکن ساده‌تر و بهتر در ویندوز ۱۰ می‌پردازیم.

آموزش تغییر تصویر پس‌زمینه یا رنگ زمینه در Google Slides

تغییر دادن تصویر بک‌گراند یا رنگ پس‌زمینه در نرم‌افزارهایی مثل Google Slides و PowerPoint بسیار ساده است. گاهی بهتر است رنگ پس‌زمینه سفید یا مشکی باشد و گاهی ضروری است که از رنگ دیگری استفاده شود.

در این مطلب شیوه‌ی تغییر دادن پس‌زمینه در اپلیکیشن تحت وب گوگل اسلایدس را بررسی می‌کنیم.

آموزش نصب افزونه روی Google Forms و معرفی چند افزونه جالب برای ساخت فرم آنلاین

سرویس طراحی فرم آنلاین گوگل یا به عبارت دیگر Google Forms، امکانات خوبی برای ساخت انواع فرم دارد. قبلاً به برخی کاربردهای این سرویس برای مدیران و معلمان اشاره کردیم. نکته‌ی جالب این است که می‌توانید افزونه‌هایی روی این سرویس گوگل اضافه کنید که امکانات و کاربردهای آن را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید فرم آنلاینی که به راحتی آپدیت می‌شود و یا گزینه‌های آن با توجه به انتخاب‌های کاربران قبلی تغییر می‌کند، ایجاد کنید. فرم‌های تهیه شده در گوگل فرمز به راحتی در صفحات سایت‌ها قابل استفاده است.

در این مقاله با برخی افزونه‌های جالب گوگل فرمز آشنا می‌شویم. اگر به طراحی فرم آنلاین برای ثبت نام علاقه‌مند هستید، سیاره‌ی آی‌تی را در ادامه‌ی مطلب دنبال کنید.

آموزش ذخیره کردن فایل‌های پیوست جیمیل در گوگل درایو

گاهی اوقات فایلی از طریق سرویس‌های ایمیل نظیر Gmail دریافت می‌کنید که ممکن است در آینده آن را لازم داشته باشید و در عین حال زمان کافی برای دانلود کردن فایل ندارید. می‌توانید فایل‌های پیوست یا Attachment را در گوگل درایو ذخیره کنید و بعداً باز کرده یا دانلود کنید و همین‌طور به اشتراک بگذارید.

در این مقاله شیوه‌ی ذخیره کردن فایل‌های دریافت شده از طریق جیمیل در فضای ابری Google Drive را بررسی می‌کنیم.

آموزش ایجاد لیست سفارشی از نام‌ها و اطلاعات و استفاده از آن در اکسل

در نرم‌افزار Excel‌ قابلیت ایجاد لیست وجود دارد که برای پر کردن اطلاعات تکراری مثل نام روزهای هفته، نام دانش‌آموزان و کارمندان و نام محصولات و غیره مفید است. به عبارت دیگر می‌توانید هم در یک فایل خاص اکسل و هم در دیتابیس نرم‌افزار اکسل یک یا چند لیست پرکاربرد را ذخیره کنید. اگر لیست‌ها را در دیتابیس اکسل ذخیره کنید، حین کار با فایل‌های مختلف می‌توان لیست‌های ذخیره شده را فراخوانی کرد که بسیار مفید است.

حین پر کردن سلول‌ها به کمک AutoFill و همین‌طور حین فرمول‌نویسی می‌توان از لیست‌های ذخیره شده استفاده کرد. در این مقاله به نحوه ایجاد لیست سفارشی یا Custom List در اکسل مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت می‌پردازیم.

چگونه برخی سلول‌ها را در اکسل قفل کنیم تا قابل تغییر نباشند؟

یکی از امکانات نرم‌افزار Excel مجموعه آفیس مایکروسافت این است که می‌توان روی فایل‌ها رمز گذاشت و با این راهکار ساده، جلوی کسانی که فایلی را کپی کرده و محتوای آن را تغییر می‌دهند، گرفت. در اکسل حتی قابلیت Lock یا قفل کردن تعدادی از سلول‌ها، ردیف‌ها و ستون‌ها نیز وجود دارد. با این ترفند می‌توانید جلوی تغییر عمدی یا سهوی مواردی مثل فرمول‌ها و ارقام را بگیرید.

در ادامه به نحوه Lock یا قفل کردن سلول‌ها، ردیف‌ها و ستون‌ها در اکسل می‌پردازیم.

آخرین دیدگاه‌ها
۲۰۰ دیدگاه و پاسخ آخر
خرید سرور اچ پی فروش فایل ترخیص کالا از گمرک شرکت حمل بار زمینی خرید پیج اینستاگرام خرید فالوور کارت ویزیت نمایشگاه ماشین خرید کامنت پنل خدمات اینستاگرام سی پنل خرید ووچر نمایندگی زیمنس در ایران طراحی سایت قسطی مه پاش خرید موبایل خرید گوشی قیمت موبایل سرور مجازی پرورش لاما